Avatar billede bpraem Nybegynder
11. juni 2009 - 20:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skriver man en DLL fil?

Hej med jer...

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted.. neb jeg prøver..

Hvordan laver jeg en DLL-fil? Jeg har brug for en dll der henviser til et billed.?

Jeg er efterhånden blevet meget træt af de reklamer der er nederst i messenger.. Så fandt jeg ud af at hvis man i localhost henviste rad.msn.com til localhost så var de væk og der var kun et logo for msn... nu er der så gået sport i at finde ud af hvordan jeg udskifter det billed med et andet...

Hvis man så opretter en fil der hedder ADSAdClient31.dll så forsvinder logo og der er bare en hvid baggrund.. Den må man kunne skifte ud med et billed...?

Håber nogen kan/vil hjælpe...

/Brian
Avatar billede vejmand Juniormester
11. juni 2009 - 20:19 #1
Jeg har absolut intet kendskab til emnet, men måske du kan bruge noget her:
http://www.udvikleren.dk/Delphi/Article.aspx/93/
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2009 - 20:21 #2
Man skriver noget kode typisk i C (men Delphi og flere andre er ogsaa muligheder) og builder en DLL udfra den.

Kender du det API som din DLL skal implementere?
Avatar billede bpraem Nybegynder
12. juni 2009 - 09:47 #3
1# Tak jeg kigger lidt på det...

2# Jeg har ingen idë... hehe.. Ved ikke noget om det.. Tænkte bare om ikke man med noget kode i en dll kunne henvise til et billed... Det skal lige siges.. at hvis jeg henviser til en offentlig IP så skriver den nede i reklammen at siden ikke kan vises..
Avatar billede mrgumble Nybegynder
12. juni 2009 - 12:55 #4
DLL-filer er blot en fil med kode der er kompileret. Den indeholder funktioner og erklæringer og kan være skrevet i alle programmeringssprog, den er blot blevet oversat til maskinekode.

For at interagere med en dll-fil, skal du kende dens funktioner og hvordan de kaldes. Det kan på en måde sammenlignes med en kommandoprompt for at starte et program med nogle parametre. Problemet er bare, at dll-filen ikke af sig selv fortæller dig hvad disse parametre er.

Jeg kunne forestille mig, at ADSAdClient31.dll har nogle funktioner til at spørge en server hvilke billeder der skal hentes, og så returnerer enten billedet eller en url til billedet.

At programmere en dll-fil er ligetil, du skal bare have fundet ud af, hvordan dens funktioner og deres deklarationer er. Jeg kan ikke forestille mig MS gladeligt frigiver den slags information, da det vil gøre det muligt at få vist andre reklamer end MS'.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2009 - 15:39 #5
Kender du ikke DLL'ens API så du kan ikke lave en erstatning.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 03:54 #6
brian?