Avatar billede roughneck Nybegynder
11. juni 2009 - 17:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme ind i windows på min bærbar

når jeg tænder min bærbar får jeg denne besked ( reboot and select prober boot device or insert boot media in selected boot device an press a key ) hvordan kommer jeg ind i windows så jeg kan få fat i nogle documenter
hvis jeg ku ville jeg godt 1000 point til det rigtige svar
please help
11. juni 2009 - 17:40 #1
... har du nogen CD/DVD eller USB dims siddende i PC'en ?
Avatar billede haverslev Novice
11. juni 2009 - 17:45 #2
Evt. en diskette i et drev?

XP?
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede roughneck Nybegynder
12. juni 2009 - 11:30 #3
der er ingen cd/dvd eller andet i
har kun en recovery cd der fulgte med og der kommer 4 muligheder op hvor de sidste 3 vil slette alt og ligge xp ind igen,
men skulle gerne bevare alle data så når jeg vælger 1. mulighed som er (ms-dos with cd-rom support)og så kommer jeg bare ind i dos og hvad skal jeg så skrive for at komme ind
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2009 - 13:46 #4
1.
Prøv at lave en "load default settings" i Bios
Tryk på "Delete" eller "F2" under opstart og vent indtil der ikke er mere aktivitet på HDD`en
Tryk nu på F9 og vent et øjeblik
Tryk herefter på F10 og vent et øjeblik
Tryk på Y og derefter "enter" - pc`en vil nu genstarte

2.
Ellers må du gå på "låne markedet" og få en Windows cd
Avatar billede roughneck Nybegynder
12. juni 2009 - 20:33 #5
tak for indlægene men den er død hvordan giver jeg jer point
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2009 - 20:40 #6
Du har selv taget pointsne og lukke spørgsmålet.