Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
11. juni 2009 - 15:28 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Flytte åben vindue

Hej Eksperter.

Jeg har et åbent vindue som fylder halvdelen af skærmen. Den skal jeg har en måde hvorpå jeg kan flytte venstre øverste hjørne til at være på positionen (50, 50) Nu har jeg kigget en del på javescript, og tror der skal bruges moveto(). Desværre ved jeg ikke hvordan man bruger det på et allerede åbent vindue.

Er der nogen der kan beskrive hvad jeg skal gøre for at løse ovenstående problem?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
11. juni 2009 - 15:29 #1
Det er i øvrigt en internet explorer vindue, hvis det gør nogen forskel.
Avatar billede majbom Novice
11. juni 2009 - 15:41 #2
kan du ikke, på siden der åbnes i vinduet, kalde følgende kode:

window.moveTo(50,50);

?
Avatar billede fennec Nybegynder
11. juni 2009 - 15:41 #3
<body onload="moveTo(50, 50)">
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
11. juni 2009 - 15:50 #4
Splazz - kræver det ikke det er min egen opbyggede side, hvor jeg så sætter din kode ind html koden?

Fennec - Hvad skal jeg gøre med koden?

Beklager, men jeg er en vb.net koder. Kender ikke noget til javescrips andet end det jeg har googlet, som lader til at javescrips kan jeg bruge til det formål jeg har.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
11. juni 2009 - 15:53 #5
Fennec - hvis jeg sætter koden ind i et tekstdokument, og omdøber den til .html, kan jeg ved at trække den ind i vinduet åbne den, og få vinduet hen til den ønskede placering. Desværre går den så væk fra den internetside jeg har haft åbnet.
Avatar billede fennec Nybegynder
11. juni 2009 - 16:08 #6
jesper >>
Ikke helt med på hvad du mener.

Både min og splazz's løsning vil virke. Koden skal indsættes i koden på popup vinduet.
Avatar billede majbom Novice
11. juni 2009 - 19:33 #7
-> fennec - tror spørgsers problem er at siden der vises i popup-vinduet ikkeer en han selvhar lavet, men f.eks. exp.dk.

jeg ved ikke om man kan flytte vinduet fra en anden side.

alternativet kunne være at kalde din egen side som flytter vinduet og derefter åbner den kaldte side.
Avatar billede fennec Nybegynder
12. juni 2009 - 08:20 #8
Jesper >>
Er splazz' forige kommentar rigtig? Altså at det er en side du ikke selv styre?

Er det tilfældet, så er det vel en side du selv har åbnet, med windows.open også kan du placere vinduet der:
window.open('http://google.dk', 'windueNavn', 'top=50,left=50,height=200,width=300');
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
17. juni 2009 - 22:55 #9
Desværre er det ikke en side jeg selv kan styre. Jeg skal logge ind på siden, så kan ikke åbne siden fra hvor som helst. Det er ikke en side jeg selv har lavet.

Beklager det sene svar
Avatar billede majbom Novice
18. juni 2009 - 06:22 #10
jeg er ikke med - kan du hverken skrive kode i siden der åbner vinduet eller siden i vinduet?
Avatar billede fennec Nybegynder
18. juni 2009 - 08:06 #11
Jeg er også lost...

Hvis du på nogen måde skal kunne gøre dette må du kontrollere en af siderne. Og med kontrollere mener jeg have fuld adgang til at ændre i koden. Der er derfor 3 senarier hvor dette kan lade sig gøre:

1. Du kontrollere hovedsiden som åbner en popup side, som du ikke kontrollere.
2. Du kontrollere ikke hovedsiden, som åbner en popup side som du kontrollere.
3. Du kontrollere begge sider.

Fortæl os venligst hvilken af disse senarier du befinder dig i...
Avatar billede fennec Nybegynder
18. juni 2009 - 08:09 #12
...
Er det punkt 1, skal du bruge koden fra mit eks fraq kommentar #8
Er det punkt 2 kan du bruge både min og Splazz' kommentar #2 og #3
Er det punkt 3 kan du bruge alle 3 løsninger.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
18. juni 2009 - 08:17 #13
Ingen af dem. Jeg formoder at du ved at skrive "kontrollerer" mener at det er mig der har udviklet dem? Jeg har ikke udviklet noget som helst. Jeg åbner en internet explorer, logger ind. Der åbner en ny side, og denne vil jeg gerne flytte til et bestemt punkt.
Avatar billede fennec Nybegynder
18. juni 2009 - 08:33 #14
Øøøø. Så tag ved den med din mus og flyt vinduet. Det er din eneste mulighed...

Ellers skal du til at bruge Javascript i adresse linjen, men da det er en popup uden adresselinje (går jeg ud fra), skal det gøres helt fra hoved vinduet, og da det ikke er en kode du har udviklet, kan det blive meget svært at finde vejen igennem til popup'en.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
18. juni 2009 - 08:39 #15
Ja men hvor let er det lige manuelt at flytte vinduet til et koordinatsæt.

Det kan da ikke passer man ikke på én eller anden måde kan få kontrol over et åbent vindue. Men hvis det ikke kan lade sig gøre med vb.net eller javescripts, så ved jeg ikke lige hvordan det skal klares
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
18. juni 2009 - 08:42 #16
Lukker tråden uden brugbart svar. Tak for alle input
Avatar billede majbom Novice
18. juni 2009 - 08:46 #17
det var en skam at du lukkede så hurtigt - fandt ellers en løsning...
Avatar billede fennec Nybegynder
18. juni 2009 - 08:47 #18
Det du kan gøre er via "adresselinje javascript".

Åben google i en browser (som IKKE er fuldskærm vel at mærke), og slet så "http://google.dk" fra adresse linjen og skrive dette i stedet "java script:window.moveTo(50,50);" og tryk så enter.
Avatar billede fennec Nybegynder
18. juni 2009 - 08:49 #19
Der kom et mellemrum ind mellem Java og script. Det skal fjernes. Javascript skal være et samlet ord
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
18. juni 2009 - 08:57 #20
Er det pga pointene så åbner jeg en nu og så kan i få dem der.

Takker fennec. Det vil jeg lige prøve. Skriver lige her igen, for hvis det virker skal du selvfølgelig have pointene på den éne eller anden måde. Er bare lidt bange for der ikke er en adresse linie på popup som åbner når jeg logger ind.
Avatar billede fennec Nybegynder
18. juni 2009 - 09:08 #21
Nej, og det var derfor jeg skrev at det kunne blive meget besværlig...

Du kan godt gå fra hoved vinduet til de popup's som er åbnet, men det kræver at popup'en er gemt i en variabel. Altså er blevet åbnet på denne måde:

var win1 = window.open(...)

Den burde du så kunne bruge i adressebaren så du flytter den popup i stedet.

Selv hvis den ikke er gemt, kan det være man kan fange alle popups der er åben også løbe dem igennem. Men det ved jeg ikke hvordan man så skulle gøre.
Avatar billede majbom Novice
18. juni 2009 - 09:08 #22
-> #18 - det var også min løsning :)

java script:window.moveTo(50,50); //uden mellemrum i javascript

jeg (og du, går jeg ud fra) har bare ikke postet den på den måde, da vi gik ud fra at det skulle ind i koden på en af siderne...
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
18. juni 2009 - 09:13 #23
Jeg kigger lige på det, og hvis det virker så finder vi lige ud af hvordan vi får tildelt jer nogle point og hvordan de skal fordeles.

Jeg vender tilbage
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
10. september 2009 - 14:36 #24
Hej

Beklager ventetiden.

Jeg kan ikke anvende java script:window.moveTo(50,50), da jeg ikke kan kontrollere åbningen af det vindue der skal flyttes, og jeg kan ikke skrive i adressefeltet.

Jeg mangler derfor stadigvæk et "program" som kan finde alle åbne sider, og flytte en side jeg vælger til en bestemt lokation på skærmen. Nogen der kender et sådant?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
05. november 2012 - 11:50 #25
Svar - lukket