Avatar billede shp Nybegynder
10. juni 2009 - 23:01 Der er 3 kommentarer

Printer mangler gult (også med ny farvepatron)

Jeg har en printer HP Deskjet 959C. Den er for noget tid siden holdt op med at skrive gult ud. Dvs. de røde+blå nuancer og sort kommer fint med.
Jeg har nu sat en ny farvepatron (hp nr. 78 kompatibel), som jeg lige har købt, i.

Stadig intet gult!!

Printerhovedet sidder jo vist i farvepatronen, så det er også skiftet med ud.

Jeg har udskrevet testsider, jeg har været inde i på printeregenskaberne i kontrolpanel og brugt funktionen "rens printerpatroner" - både den første, og den næste som hedder "spæd" hvor den advarer om at dette vil bruge meget blæk. Intet gult på nogen af udskrifterne.

Jeg husker ikke præcist hvornår den holdt op med at skrive gult ud, muligvis i forbindelse med at jeg gik fra en XP computer til en Vista. Kan det være noget farvestyring? Eller har jeg købt en defekt ny farvepatron som tilfældigvis fejlede præcist det samme som den gamle?? Hvad er chancerne for det?

Hvordan får jeg den til at skrive gult ud igen?
Avatar billede nissen2630 Novice
10. juni 2009 - 23:14 #1
Rens kontakterne i selve printeren (Der vor patronen får fat)
Avatar billede shp Nybegynder
12. juni 2009 - 21:57 #2
Jeg har nu renset kontakterne i printeren, der hvor patronen får forbindelse til. Stadig intet gult.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juni 2009 - 17:45 #3
Teoretisk lyder det jo som om den ny patron også er defekt. Men chancen er vist minimal.

Jeg kunne forestille mig at der simpelthen ikke er forbindelse til den gule "patron", som nissen2630 er inde på - men når nu du har renset forbindelserne, kan det ikke være kontaktfladerne.

jeg gætter derfor på at din printer er ved at være defekt. Den må også have kørt nogle år efterhånden?

Du kan prøve at se om det brune bændel der bærer datasignalerne ser ud til at have lidt overlast - og evt. overveje med en helt ny patron igen.

Men jeg tror du er bedre tjent med en ny printer... (kører selv en 970´er fra 1999 - så det er IKKE fordi jeg hetzer mod gammelt udstyr :-)