Avatar billede podasofie Nybegynder
10. juni 2009 - 20:17 Der er 1 kommentar

XHTML og Menu

Jeg er igang med en hjemmeside til et eksamens projekt. Jeg vil gerne have min menu som vist på dette billede

http://www.hullabaloo.dk/sofie/Origins/OriginsEksamenEx3.png

Billedet er hvordan jeg gerne vil have det færdige resultat til at se ud, og jeg har lavet billedet med en hvid baggrund, og billedets størrelse er 1024 x 780.

Hvordan laver jeg en menu som er der i Xhtml og css?

Jeg kan også sende billedet som en psd fil hvis der er brug for det.

Mvh hilsen podasofie
Avatar billede AndersHelp Nybegynder
10. juni 2009 - 22:01 #1
<style>
div.baggrundsbillede {position:relative;top:0px;left:0px;height:780px;width:780px;background: transparent url('baggrundsbillede.png') top left no-repeat;}
div.menu {position:absolute;top:40px;left:40px;}
a {color:green;font-size:20px;font-family:sans-serif;}
</style>

<div class="baggrundsbillede>
  <div class="menu">
    <a href="/about-us">About Us</a>
    <a href="/articles">Articles</a>
    <a href="/why">Why going green?</a>
    <a href="/community">Community</a>
  </div>

Det der kan altså laves på mange måder, men ovenstående er et ekstremt forsimplet bud, som du måske kan bruge som udgangspunkt.

Du skulle tage at køre nogle html-tutorials igennem. Find dem på w3cschools, hvor du også kan finde en oversigt over html og css.