Avatar billede and992 Nybegynder
10. juni 2009 - 10:30 Der er 3 kommentarer

login script skal tjekke brugergruppe

Hej

Jeg forsøger at lave et login script, som kan tjekke om brugeren som logger ind, er medlem af en vis gruppe.

OU:
Salg
Service

Grupper:
Salgsafdeling
Administration
Lager
Reparation

Når en bruger, som er medlem af gruppen Salgsafdeling eller Administration, logger ind, skal brugeren tildeles mappen/undermapperne:
Salg -> Salgsafdeling og Administration

Det samme skal ske ved en bruger der er medlem af gruppen Lager eller Reparation, med mapperne:
Service -> Lager og Reparation

Indtil videre har jeg forsøgt mig med en del forskellige scripts, men det har ikke lykkedes mig at finde en måde hvorpå jeg kan tjekke på grupper.

Det lykkedes mig at lave et script der tjekkede for en enkelt gruppe, og sendte alt andet videre, men det er jo ubrueligt til mit ptojekt.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 11:07 #1
Du kan bruge en funktion ala:

Function GetGroupMemberships()
    Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
    strDomain = objNetwork.UserDomain
    strUser = objNetwork.UserName

    Set objUser = GetObject("WinNT://" & strDomain & "/" & strUser)
    For Each objGroup In objUser.Groups
        If objGroup.Name <> "Domain Users" Then
        strResponse = strResponse & "," & objGroup.Name
        End If
    Next

    GetGroupMemberships = strResponse
End Function

I dette tilfælde lægges alle grupper, der ikke er Domain Users, som brugeren er medlem af, ind i en string som kommaseparerede værdier.

Du kan ændre det til et array, hvor du så kalder metoden som fx:

mitArray = GetGroupMemberships()

Og du kan så køre dette array igennem i en løkke ala:

For intCounter = 0 To UBound(mitArray) -1
' Gør noget ud fra den givne gruppe her...
Loop

Håber det hjalp dig i den rigtige retning.
Avatar billede and992 Nybegynder
10. juni 2009 - 13:46 #2
mange tak
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2009 - 12:38 #3
Fik du det til at spille?