Avatar billede thomaskramer Juniormester
10. juni 2009 - 07:31 Der er 1 kommentar

Simpel formular

Hej

Til en start - jeg aner intet om programmering, be gentle, please :-)

Jeg har en side der er skrevet i .net 2.0 (CMS)

På den side vil jeg gerne have en formular, hvor brugeren kan skrive sin email-adresse og sende den til mig (nyhedsmail-tilmelding)

Jeg har et fint ASP (classic) script, som normalt virker fint - bare ikke på min aspx side. Jeg har fået at vide at det er noget med at man ikke kan have en "form" i en "form".

Er der en af jer, der kan hjælpe med sådan et script?

Der skal bare være et felt til at skrive email-adressen, og en send-knap. Der behøver ikke være validering og check på om det indtastede er en email-adresse. Spam og misbrug sorterer jeg bare selv fra.

200 point til et vellykket svar :-)
Avatar billede hooh Nybegynder
11. juni 2009 - 12:24 #1
nyhedsbrev.aspx

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="nyhedsbrev.aspx.cs" Inherits="nyhedsbrev" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Nyhedsbrev</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:TextBox ID="lblEmail" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:Button ID="btnSend" runat="server" Text="Button" onclick="btnSend_Click" />
    </div>
    </form>
</body>
</html>

nyhedsbrev.aspx.cs
Tilføj denne:

    protected void btnSend_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        string emailadd;
        emailadd = lblEmail.Text;
        //....(valideringsregler)...

    }

Så kan du gemme e-mail adressen i basen der...