Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 14:10 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside indhold flytter sig

Alle mine sider på mit website fungerer fint på nær en enkelt. Under 'Graphic Design' på www.arun.dk flytter hele containeren sig. Jeg mistænker problemet for at ha' noget at gøre med mere indhold, altså at der er mere indhold på netop den side, så man skal scrolle og at det får hele containeren med indhold til at flytte sig nogle pixels mod venstre. Er der nogle der har en løsning på dette problem?

Jeg vil også gerne påpege at <div align="center"> ALT INDHOLD </div> ikke virker.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2009 - 14:15 #1
prøv at sæt style="overflow-y: scroll;" på dit html-tag (og ret evt op på den javascript-fejl du har på "Graphic Design" også).
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 14:39 #2
Jeg satte <div style="overflow-y:scroll"> </div> rundt om hele indholdet på alle siderne hvorefter det fungerede, dog med en synlig forskel; på alle siderne dukkede der et hvidt felt op, der hvor der normalt er en scroll bar (selvom der kun er en scroll bar på en af siderne).

Jeg ved godt at du skrev style="overflow-y: scroll;" men det er vel også den rigtige måde jeg har flettet det ind på?
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 14:40 #3
Glemte at skrive at jeg efterlod tagget på 'Art' så du kan se hvad jeg mener.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2009 - 14:45 #4
hvis du gør noget andet end det jeg svarer får du også et andet resultat - sæt det på dit html-tag, så vil den højre scrollbar være til syne konstant er dermed forhindre din side i at springe lidt sidelæns.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. juni 2009 - 14:51 #5
Jeg opdager her:

http://validator.w3.org/

Du bruger ID flere gange på din div ? ID er unik ogmå kun bruges en gang :)

Måske det ikke løser problemet men det gør det ikke værrer at få rettet .
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 14:57 #6
OK, jeg forstår godt din løsning keysersoze, men jeg er ikke interesseret i at ha' en scroll bar på alle siderne. Jeg er kun interesseret i at få mit indhold under 'Design' til at flugte korrekt med alle de andre sider.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2009 - 15:08 #7
Den eneste måde du kan løse problemet på anderledes end det forslåede giver andre og værre ulemper (fx låsning af siden i forhold til øverste venstre hjørne hvilket let kan give problemer med siden alt efter opløsning eller benyttelse af javascript som let kan slås fra) - så enten må du, som på stort set alle andre sider, leve med problemet eller også må du venstrestille siden.
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 15:12 #8
Tak for perspektivet, jeg kan dog ikke gi' svar da jeg troede at der fandtes en mere holdbar løsning. I øvrigt vises scroll bars (efter at ha' prøvet forslaget) helt forkert i Safari som jeg bruger.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2009 - 15:23 #9
Kan vi se problemet eller har du fjernet koden igen?
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 15:30 #10
Nu har jeg fjernet koden igen. Men den er god nok, for der hvor der så opstår scroll bars, viser der sig at være et hvidt felt (i Safari) og det ser meget underligt ud. Efter at ha' googlet det viser det sig at Safari har besvær med at vise scroll bars med den nævnte kode.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2009 - 15:45 #11
jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om der er forskel på Safari på Mac i forhold til PC, men det fungerer fint hos mig på Sarafi/PC.
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 16:04 #12
Jamen det er jo godt, men jeg ønsker ikke scroll bars og hvis de så viser sig at være aflange hvide felter så vil jeg hellere vente indtil der kommer en mere holdbar løsning.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. juni 2009 - 16:07 #13
#aruchri
Vil du virkelige igonere en så fatal fejl som dobbelt tagget ID ?
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2009 - 16:26 #14
i så fald må du fortælle hvad du alternativt søger, for med de forhold du har kan du ikke style dig ud af. Så er du ude i en javascript-løsning med de bivirkninger det kan skabe.
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 19:55 #15
altså jeg søger en løsning som blot gør at 'Graphic design' siden ikke rykker de få pixels, som den gør, men uden at jeg skal tilføje scroll bars. Din løsning er sådan set legitim nok idet der ikke er andre måder at omgås det på end f.eks java script som du rigtigt nok skriver. Da jeg antog at der var flere løsninger via CSS, er der ikke andet for end at give dig point for den mest rigtige løsning, hvis man kan formulere det på den måde.

Så send blot svar og jeg vil tildele point.
Avatar billede aruchri Nybegynder
09. juni 2009 - 22:40 #16
Til fusion-it, tagget ID problemet er noteret og vil blive kigget igennem en anden dag.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
10. juni 2009 - 08:30 #17
Du kommer med et problem hvor det drejer sig om et par få px, vi gør dig så opmærksom på nogle fejl du har som javascript og forkert tag !

Det vil du kikke på en anden dag ? hmm ville det ikke være på sin plads du rettede de fej for så at se ?

Nu har jeg teste det her i FF - IE8 og IE 7 Opera 9.64 (Win) ingen af disse har det problem du beskriver?

Hvilken browser oplever du dit problemet?

Hvis du ønsker hjælp fra offentligeheden på den her måde skal du også lave lidt selv så få nu rettet de fejl de kunne løse problemet.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
10. juni 2009 - 08:33 #18
Glemte lige en ting hvis du kan leve med javascript fejl samt at du bruger ID flere gang til at definere dit CSS så burde du også kunnne med noget som rykker få px ?
Avatar billede aruchri Nybegynder
10. juni 2009 - 14:49 #19
fusion-it, der er ingen grund til at begynde at snerre, blot fordi du nævner et problem, som intet har med style="overflow-y: scroll;"  at gøre. Jeg bruger en beta version af Safari og som jeg har beskrevet viser der sig at være et aflangt hvidt felt der hvor scroll bars bør være. Derfor benytter jeg mig ikke af den løsning, men da det er den nærmeste løsning via CSS/HTML, som dette problem er postet ind under, så er jeg også villig til at tildele point til keysersoze, hvis personen vil kaste et svar.

Bevæger jeg mig ind i JavaScript løsningen vil jeg først poste det ind under programmering/jsp da det ingen mening gir at poste 'forkert'.
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2009 - 18:12 #20
Den hvide boks du oplever er sådan set scrollbaren - men da der ikke er noget at scrolle vil selve den man dragger i bare ikke være synlig og derfor ser det lidt underligt ud.

For lige at forklare lidt nærmere omkring javascript-delen (jeg har ikke noget kode der kan gøre det og ved slet ikke om det kan lade sig gøre) så er det du risikerer at siden bliver synlig for brugeren og så snart alt på den er loaded kan siden synligt hoppe sidelæns for at tilpasse sig din midte. Da browseren jo ikke er låst i størrelse vil scriptet også skulle køre ved browser-resize hvilket også kan give nogle synlige hop. Derfor kan spørgsmålet rejses om hopperiet er værre eller bedre end det nuværende. Disse hop kan man komme selvfølgelig komme ud over, nemlig ved at skjule hele indholdet indtil siden er loaded og beregnet færdigt - men da søgemaskinerne ikke kan tolke javascript er der en vis sandsynlighed for at dette kan føre uheldige bivirkninger med sig på netop søgemaskin-fronten.

Derfor, jeg ved at den perfekte løsning for dig ikke er fundet i dette spørgsmål, simpelthen fordi teknologien ikke tillader det. Men overvej grundigt hvilke følger der kan være hvis du vælger en anden.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
10. juni 2009 - 18:21 #21
#aruchri
Jeg snerre da ikke siger blot tingene som jeg opfatter dem:)
Avatar billede aruchri Nybegynder
10. juni 2009 - 19:15 #22
keysersoze, tak for yderligere info.