Avatar billede daniel_d Nybegynder
09. juni 2009 - 12:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg LIMIT pr gruppe i min sql?

Jeg har en SQL som ser ud som følgende:

    $qry_eventlists = " SELECT a.id as 'id_cat', a.catname, a.image, c1.id as 'event_id', c1.dates, c1.titel "
                    . " FROM #__eventlist_categories a "
                    . " JOIN #__eventlist_dates c1 on c1.catsid = a.id AND c1.published = 1 "
                    . " LEFT JOIN #__eventlist_dates as c2 on (c2.catsid = c1.catsid and c2.id < c1.id) AND c2.published = 1"
                    . " WHERE a.publishedcat = 1 "
                    . " GROUP BY a.id,c1.id "
                    . " ORDER BY a.id, c1.dates, c1.titel ASC "
                    ;

Hvordan kan jeg lave et limit pr gruppe så det kun er f.eks. de 5 første datoer fra hver gruppe som hives ud???

Jeg er ved at få grå hår af det...
Avatar billede daniel_d Nybegynder
09. juni 2009 - 14:08 #1
Ved at smide en HAVING COUNT ind, så kan jeg reducere antallet, men så fucker den sorteringen op...

    $qry_eventlists = " SELECT a.id as 'id_cat', a.catname, a.image, c1.id as 'event_id', c1.dates, c1.titel "
                    . " FROM #__eventlist_categories a "
                    . " JOIN #__eventlist_dates c1 on c1.catsid = a.id AND c1.published = 1 "
                    . " LEFT JOIN #__eventlist_dates as c2 on (c2.catsid = c1.catsid and c1.id < c2.id) AND c2.published = 1 "
                    . " WHERE a.publishedcat = 1 "
                    . " GROUP BY a.id,c1.id "
                    . " HAVING COUNT(c1.id) < " .$limit_lists
                    . " ORDER BY a.id, c1.dates, c1.titel asc "
                    ;

What to do???
Avatar billede daniel_d Nybegynder
29. juni 2009 - 11:56 #2
er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede daniel_d Nybegynder
05. juli 2009 - 12:51 #3
lukker