Avatar billede grippen Nybegynder
08. juni 2009 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SSL installation fejler.

Hey eksperter.

Jeg har lige købt mig et standard SSL certifikat hos GoDaddy. Da jeg skal installere det, kigger jeg i deres guide for apache 2.X

Enter the following commands:

  1. cd /usr/bin/ (/your path to openssl/)
      Enter a passphrase when prompted to.
  2. openssl genrsa -des3 -out <name of your certificate>.key 1024
  3. openssl req -new -key <name of your certificate>.key -out <name of your certificate>.csr

Når jeg har indtast section 2, så får jeg en error:

WARNING: can't open config file d:/test/openssl098kvc6/openssl.cnf

Dette sker i både wamp og xampp selvom at de begge er installeret på C drevet.

Så googlede lidt, og kan se at flere har samme problem. Tænkte okay, prøver så derfor selv at installere Apache. Det gjorde jeg så og kom til section 2, og nu får jeg så igen en lignende error.

WARNING can´t open config file: /usr/local/ssl/openssl.cnf

Håber virkelig i kan hjælpe mig :)
Avatar billede peterlinddamkjaer Nybegynder
08. juni 2009 - 21:22 #1
De to mest almindelig fejl er at filen openssl.cnf ikke findes i det givne bibliotek eller at du ikke har de fornødne rettigheder til filen.

Du kan finde "dokumentation" for config-filen her:
http://www.technoids.org/openssl.cnf.html
(for dit vedkommennde er det req-section der er især er interessant)

Du kan finde eksempel på indhold af config-filen her:
http://www.iona.com/support/docs/e2a/asp/5.0/corba/ssl/html/OpenSslUtils11.html

God fornøjelse

/Peter
Avatar billede grippen Nybegynder
08. juni 2009 - 21:35 #2
Hej Peter.

Er første gangs SSL bruger, så dette er meget nyt for mig. Men må lige prøve at læse dine links igennem.

Lige inden du postede dit svar, sad jeg og browsede mapperne igennem på wamp.

hele stien er
C:\wamp\bin\apache\apache\apache2.2.11\bin
i den bin mappe udfører jeg openssl kommandoerne via cmd

i en mappe tilbage, opdagede jeg at der lå en openssl.conf (lyder som den fil jeg mangler)
C:\wamp\bin\apache\apache\apache2.2.11\conf

Kan af gode grunde ikke placere noget på et D drev når jeg slet ikke har det, og bruger ikke linux så usr/local/ kan heller ikke laves.
Avatar billede peterlinddamkjaer Nybegynder
08. juni 2009 - 22:14 #3
OK. Du kan lave 2 og 3 i et step, hvor du samtidig angiver placeringen af din config-fil (i dit tilfælde C:\wamp\bin\apache\apache\apache2.2.11\conf\openssl.conf)

du gør det med

openssl req -new -newkey rsa:2048 -keyout <selvvalgt keyfilename>.key -config C:\wamp\bin\apache\apache\apache2.2.11\conf\openssl.conf -out <selvvalgt requestfilename>.csr

Denne kommando skulle gerne ende op i 2 filer en nøglefil og en requestfil.

keyfilename.key skal du beskytte godt og må ikke sendes til GoDaddy eller andre.

GoDaddy har til gengæld brug for requestfilename.csr for at kunne lave dit certifikat.

Hvis openssl brokker sig over at commando-linien bliver for lang kan du evt. midlertidig kopiere config-filen ned i roden af C:

Som du måske bemærket anbefaler jeg at anvende 2048 bits nøgler. Det er i tråd med at den amerikanske standardorganisation NIST anbefaler at man senest 31/12 2010 stopper anvendelsen af 1024 bits nøgler.

Jeg håber at jeg har husket alle parametrene til openssl req kommandoen og at det kommer til at spille for dig.

Held og lykke!
Peter
Avatar billede grippen Nybegynder
08. juni 2009 - 22:20 #4
Hey Peter

Tror det virker :D Fik ihvertfald generated .key og .csr så nu afventer jeg fra GoDaddy, mange tak for din hjælp :)
Avatar billede peterlinddamkjaer Nybegynder
08. juni 2009 - 22:28 #5
Selv tak!