Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 17:06 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

speedstream2601_netmeeting

jeg kan ikke finde ud ad at stette routeren op til netmeeting (speedstream2601) (tdk)

jeg har fundet dette hos cybercity:

Netmeeting

For at benytte Netmeeting skal der bruges følgende NAT-entries i routeren:
set nat entry add 10.0.0.2 1503 din.wan.ip 1503 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 1720 din.wan.ip 1720 tcp

????? hvor skal jeg gøre hvad i opsætningen  ?????

mvh JOX

Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 17:07 #1
dette er fundet andetsteds:Support for NAT for H.323 -- For example, Microsoft NetMeeting is an H.323 application that has been successfully tested with NAT.

Create the following static NAT entries for outside to inside NetMeeting calls to work:

set nat entry add inside_ip address 1503 outside_ipaddress 1503 tcp

set nat entry add inside_ip address 1720 outside_ipaddress 1720 tcp

-------------------------------------------
Note In the example above, two NAT entries are needed per call. You do not need to create any NAT entries manually for inside to outside call.

Because only one public outside address can be assigned to the 6xx NAT router, only one inside host may participate in the NetMeeting.
-------------------------------------------------
Added support for protocols other than TCP, UDP, and ICMP--When protocols other than these are embedded in IP, CBOS software translates the IP header.

To use this feature, enter protocol numbers in lieu of protocol names (TCP, UDP, ICMP) when creating or deleting static NAT entries. For example:

set nat entry add 10.0.0.2 0 201.71.0.100 0 47

Where 47 corresponds to protocol number 47.

Also, the show nat command also now displays protocol numbers in the protocol column when the protocol is not TCP, UDP, or ICMP protocol.

Static NAT entry\'s flags and timers are reset to their original state after their use.

JOX

Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 17:15 #2
Brug evt.løsningen på http://www.turbine.dk/2601/
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 17:17 #3
hvad er det for en løsning ?
har kigget og kan ikke finde noget med netmeeting

jox
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 17:21 #4
Læs under PPPoE klient.
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 17:21 #5
ok

jox
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 17:32 #6
hmmm det se jo låvende ud !

du må vente med dine point til der virker :-)

mvh JOX
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 17:37 #7
Husk på at du åbner op for alle porte. Så en god firewall, ville være en god ide.
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 18:36 #8
jeg kører med zone alarm
så det er vel godt nok ???

hvis jeg har forstået det rigtig skal jeg forbinde min speedstream og netkort med et IKKE krydset kabel  ???

og hvad gør jeg så lige med netmeeting ? skal det så ikke sættes op i PPPoE programmet ?

Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 18:56 #9
Ja, det skal være et ikke krydset kabel.
Shjv skal der ikke sættes noget yderligt op, i selve PPPoE programmet.
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 19:32 #10
hmmm    det virker ikke
jeg kan ikke oprette forbindlse med PPPoE klienten

?????????????????????????????????????????????????

:-(

jox

Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 19:40 #11
Hvilken har du brugt, RasPPPoE, Enternet eller Winpoet?
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 19:41 #12
Enternet
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 19:46 #13
Har du husket at skrive \"@netexpres\" efter dit kundenummer?
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 19:50 #14
nej det har jeg ikke husket

jeg prøver lige at skifte kabel ja og hvad der sker

jox
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 20:01 #15
når jeg starter op med et ikke krydset kabel går w2k ned med blå skærm hvor der står noget !

Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 20:07 #16
Husk, at du ikke må havde andre PPPoE protokoller installeret. Afinstaller evt. alle dine protokoller mm.

Eller så prøv med RasPPPoE klienten. Den skulle jo være mere stabil.
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 20:26 #17
på routeren er der lys i LAN og WAN og lys 2 steder på netkortet med kryds kabel

med ikke krydset mangler der lys i LAN og der er intet lys i netkortet

under netværk har jeg 2 forbindelser
den jeg hele tiden har haft
og dem nye PPPoE

komputeren kan kun startes op med det gule kabel

:-(  JOX

Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 20:29 #18
forbindelserne jeg har under netværk
er det PPPoE protokoller  ?

har jeg gættet rigtig  :-)
Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 20:38 #19
er routeren så virkningslos  bort set fra at signalet går igennem den
når det kommer til at virke?

jox
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 20:41 #20
Nu har du gjort som der stod på www.turbine.dk?

[Snip]
Start med at tilslutte ADSL-modemet med dit netværkskort. Dette gør du ved at føre et almindeligt RJ45 kabel (ikke krydset) fra 10baseT-udgangen til dit netværkskort. Sørg for, at der ikke sidder noget i ATM-udgangen på ADSL-modemet.
[/Snip]

Avatar billede jox Nybegynder
09. juli 2001 - 20:47 #21
det vil sige den store hvide fanden der står simens på (det startede jeg med og den ville ikke starte op.)

ok skal jeg stette den første forbindelse under netværk

    :-)
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 20:53 #22
Det lyder lidt mærkeligt at du slet ikke kan starte op. Men prøv at slette den første forpindelse.

Det kan også tænkes, at din central ikke er kompatibel med PPPoe protokollen. Så ring til TDC support og hør med dem.
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 21:01 #23
Du skal ikke bruge routeren til noget.
Avatar billede makse Nybegynder
12. juli 2001 - 17:52 #24
Jox > Har du fået det til at virke?
Avatar billede jox Nybegynder
13. juli 2001 - 01:54 #25
nej det har jeg ikke

jeg har sat det lidt i bero
er nemlig igang med noget mere spændende  !!!!!

men du skal jo have dine point aligevel
for din hjælp

mvh  JOX    :-)