Avatar billede human Nybegynder
07. juni 2009 - 20:41 Der er 1 kommentar

pure-ftpd på Debian vil ikke starte

Hej

Jeg har installeret og oprettet et par brugere i pure-ftpd. Men jeg har ikke starte servicen.
Skriver jeg netstat -at får jeg heller ikke nogen linjer som nævner ftp.

Prøver jeg /etc/init.d/pure-ftpd start kommer der ikke noget output. Men det gør der hvis jeg skriver stop istedet for start. Nemlig Stopping ftp server: pure-ftpd.

Forsøger jeg at forbinde til den med ftp open ip, får jeg connection refused.

Hvordan starter jeg den?
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. juni 2009 - 13:22 #1
Hvad siger /var/log/syslog når du prøver at starte den. Jeg tror simpelthen der er en konfigurationsfejl eller lign, som gør at servicen ikke starter.