Avatar billede Gellett Nybegynder
06. juni 2009 - 16:05 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at skjule kilde.

Hej. Vil gerne vide hvordan jeg gør så folk ikke kan trykke (Oppe i Menulinien) vis, og derefter kilde.
Har set nogle før, der har gjort så man ikke kan trykke vis kilde. Vil meget gerne have hjælp til dette.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2009 - 16:48 #1
at skjule vis sidens kildekode muligheden i menuer skjuler ikke kildekoden, man kan sagtens stadig se koderne hvis man ved hvordan f.eks med lynx browseren eller ved at hente siden med wget
Avatar billede Gellett Nybegynder
06. juni 2009 - 18:08 #2
Ved godt. Men det gør det jo stadig lidt svære, for dem der ikke kender til de andre metoder, eller ikke gider bruge tid på det.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 18:48 #3
hvis vis -> kilde skal væk er du nødt til at benytte et javascript popup-vindue uden menulinier, men adressen vil stadig være synlig så enhver kan kopiere den og indsætte i hovedvinduet hvor menuen stadig er tilgængelig. Næste mulighed går på at fjerne muligheden for at benytte højrekliks-menuen, igen javascript, men på denne måde mister man også fx muligheden for print ligesom det er super enkelt at komme uden om.

Så, som der engang blev svaret på samme spørgsmål på denne side for lang tid siden; har man noget at skjule ved man også hvordan man kan gøre det. Alt andet vil bringe mere irritation til brugeren og mindske brugervenligheden.
Avatar billede Gellett Nybegynder
06. juni 2009 - 18:51 #4
Har allerede fjernet højreklikken, nu skal jeg bare gøre så man ikke kan gå op i menulinien, trykke vis, og kilde.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 19:02 #5
så er det popup-vinduet; http://activedeveloper.dk/articles/275/
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:38 #6
lukketid?