Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
05. juni 2009 - 19:45 Der er 6 kommentarer

Web applikation i .NET C# med Visual Studio 2008

Hej eksperter
Jeg har kastet mig ud i at lære ASP.NET med C# i Visual Studio 2008. Jeg har lavet en meget simpel applikation (næsten alt er generet automatisk fra deres wizard), som kører fint lokalt. Men hvis jeg prøver at lægge den op på min webserver hos Surftown får jeg følgende fejl:

Server Error in '/' Application.

Configuration Error

Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level.  This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:

Line 25:        -->
Line 26:
Line 27:      <authentication mode="Windows" />
Line 28:
Line 29:        <!--

og min Web.config fil ser således ud:

<?xml version="1.0"?>

<configuration>

    <appSettings/>
    <connectionStrings/>

    <system.web>
      <customErrors mode ="Off" />
        <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.
        -->
        <compilation debug="false">

        </compilation>
        <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->

      <authentication mode="Windows" />

        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="GenericErrorPage.htm">
            <error statusCode="403" redirect="NoAccess.htm" />
            <error statusCode="404" redirect="FileNotFound.htm" />
        </customErrors>
        -->

    </system.web>

</configuration>

Jeg har selv været inde og tilføje customErrors mode = "Off", da det var hvad jeg kunne læse mig frem til af løsninger, men det hjalp ikke. Jeg kører desuden i .NET version 2.0, da surftown ikke understøtter højere.

Jeg er på rimelig bar bund med det problem her - om jeg skal ind og rette noget hos surftown eller i koden ved jeg ikke engang.

Håber på I kan hjælpe.
På forhånd tak.

Venlig hilsen
Peter Damgaard
Avatar billede hooh Nybegynder
11. juni 2009 - 12:33 #1
har du prøvet at fjerne:
Line 27:      <authentication mode="Windows" />

Det kan godt tyde på at surftown ikke giver adgang til at lave windows authentication, da det kræver at brugerne er registreret på srveren

et link: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms144284.aspx
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
11. juni 2009 - 13:53 #2
Jep - jeg skrev også til Surftown, og har næsten lige fået svar fra dem, hvor de siger det samme. Ærgeligt.

Hvis du lægger et svar skal du få pointne.

Tak for hjælpen

Venlig hilsen
Peter Damgaard
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
11. juni 2009 - 14:25 #3
Hov, jeg overså vidst den første del af svaret.
Det prøvede jeg, men så fik jeg en fejl der virkede endnu mere mærkelig:

Server Error in '/' Application.

Configuration Error

Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: The code subdirectory '/App_Code/Reports/' does not exist.

Source Error:

Line 89:            </expressionBuilders>
Line 90:            <codeSubDirectories>
Line 91:                <add directoryName="Reports"/>
Line 92:            </codeSubDirectories>
Line 93:        </compilation>

Dette står ikke nogen steder i min web.config fil, så jeg ændrede det tilbage.

Venlig hilsen
Peter Damgaard
Avatar billede hooh Nybegynder
28. juni 2009 - 22:43 #4
har du fået løst dit problem?

Nu var det ikke fordi jeg kunne hjælpe så meget så jeg synes du burde give dig selv pointene tilbage :-)
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
05. juli 2009 - 15:26 #5
Nej, desværre - jeg har ikke fået løst det. Jeg har mere eller mindre opgivet nu, det virker bare ikke til at man kan have web applikationer lavet i ASP.NET, C#, hos surftown..
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
16. juli 2009 - 10:36 #6
Nu har jeg faktisk fået løst problemet.
Det var bare at lave en mappe App_Code/Reports/
Jeg prøvede faktisk dette til at starte med, men jeg må have lavet en stavefejl, eftersom det ikke virkede. Nu prøvede jeg så bare igen, og så virkede det som det skulle.
Hehe, lidt meget tid på så lille en ting :S

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man skal have sådan en mappe? Især når der ikke bliver lagt noget i den, og jeg ikke selv har skrevet det i min web.config fil?
Så skal I få pointne... =P