Avatar billede DennisChristina Nybegynder
05. juni 2009 - 12:26 Der er 4 kommentarer

Bærbar virker kun når der trykkes på den

Hej.

Har en HP Compaq NC6220 som kun virker når man trykker på den(Ved siden af "musen") altså når jeg er inde i windows så går den "kold" men trykker man så på bærbaren f.eks på plastikket tæt ved "musen" virker den fint indtil man fjerner fingeren igen?! Hvorfor gør den det?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
05. juni 2009 - 12:59 #1
Mener du ikke at musen kun virker når man trykker der?
For så er det nok en løs forbindelse til musen
Avatar billede DennisChristina Nybegynder
05. juni 2009 - 18:06 #2
Nej hele computeren går i stå, jeg har formateret den og lagt windows ind for ny, nu virker den fint, hvor der ikke er installeret programmer/driver på den, men så snart jeg f.eks installeret det trådløse netværkskort så begynder den på det?!
Kan det være harddisken?!
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
10. juni 2009 - 11:46 #3
Jeg må desværre melde pas
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. juni 2009 - 01:50 #4
Det lyder afgjort som en løs forbindelse.
For at afhjælpe dit problem, så skal du skrue maskinen fra hinanden, og gå alle synlige forbindelser efter for dårlig kontakt.
Du skriver: så snart jeg f.eks installeret det trådløse netværkskort
Er det lige meget, hvad du installerer, eller kan du afgrænse problemet til enkelte enheder?
Hvis det sidste er tilfældet, så må du ind på producentens hjemmeside, finde servicetegninger til din maskine, og finde den enhed, der sidderder, hvor det hjælper at trykke på kabinettet.
Hvis det kun er dit trådløse netkort, der giver problemet, så kunne der måske være tale om en forkert installeret driver. Se efter om der sidder en manuel afbryderkontakt på din maskine. Hvis der gør, så prøv at afbryde netkortet med den, og se, om det afhjælper dit problem.
/ptj_11