Avatar billede 44nato44 Nybegynder
05. juni 2009 - 12:11 Der er 4 kommentarer

Export Excel nummer celle til access med text værdi

Jeg har et excel ark med tekst og nummer kolonner, men skidt sker og i nummer kolonnerne kan der komme text og det er meningen at jeg skal kunne fange det i access og smide det i en tabel

Jeg har prøvet DoCmd.TransferSpreadsheet , men hvor der er tekst i nummer kolonnen, bliver celle værdien ikke medtaget.

Jeg prøvede så neden stående kode, og i debug.print kommer der ikke en værdi hvor jeg have smidt noget tekst i nummer kolonnen

Er der en måde at få fat i den værdi (alt skal ske med kode) ?

Dim db As DAO.Database
Dim rst As DAO.Recordset
Dim strHeader As String
Dim strValues As String

strHeader = ""
strValues = ""

    Set db = OpenDatabase(CurrentProject.Path & _
        "\Kostenoverzicht tbv boekje.xls", _
        False, True, "Excel 12.0; HDR=Yes;")

Set rst = db.OpenRecordset("DB Load$")

'get name of columns
For Each fld In rst.Fields
    strHeader = strHeader & fld.Type & vbTab
Next

Debug.Print strHeader

'get cell values
'Do Until rst.EOF
rst.Move 31
    For Each f In rst.Fields
        strValues = strValues & f.Value & "-" & f.Type & vbTab & vbTab
    Next
    Debug.Print strValues
'    strValues = ""
'    rst.MoveNext
'Loop

rst.Close
Set rst = Nothing
db.Close
Set db = Nothing
Avatar billede terry Ekspert
05. juni 2009 - 12:21 #1
try making a copy of the table then converting the numeric field type in Access to text. Then import into the new table where the numeric fields are text.

Once imported you can then copy the data from the first table inot the original table checking the value of the fields first.
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
05. juni 2009 - 12:33 #2
Cheers, I will give it a shot
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
05. juni 2009 - 13:19 #3
I changed the column in the table to text, but after the import the txt value does not show up.. the rest is imported fine
Avatar billede terry Ekspert
05. juni 2009 - 15:59 #4
Any chance of you sending me an example of your dB and Excel file?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @