Avatar billede visto Professor
04. juni 2009 - 23:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internettet

Det er helt sikkert et banalt problem, men jeg kan ikke lige få øje på løsningen. Jeg kan på min bærbare, som jeg meget sjældent bruger, ikke komme på nettet, og det har jeg kunnet før.
Det svar jeg får, når jeg prøvet at komme på (med Internet Explorer 6 er: "Internet Explorer kunne ikke åbne søgesiden."
- Der er tilsyneladende en art forbindelse, idet jeg godt kan "reparere forbindelsen", dvs. hente ny IP-adresse.
- Hvis jeg går i Netværksforbindelser i Kontrolpanel, står der under LAN-forbindelse "Tilsluttet med firewall"
- Jeg har prøvet at slå Sygate firewall fra og tilslutte Windows firewall, så der ikke er noget der skulle drille der
- Jeg har prøvet at genstarte
- Jeg har prøvet "Gendan standarder" under Internetindstillinger > Avanceret

Min egen vurdering er, at det er browseren der blokerer, men jeg kan ikke finde noget der ser anderledes ud end på den stationære.

Hvad er der galt?
Avatar billede nissen2630 Novice
04. juni 2009 - 23:26 #1
Prøv at ændre din startside til feks. http://www.google.dk/
og se om det giver samme resultat

Du ændre startsiden ved at trykke på funktioner=>internet instillinger i IE6.0...Mener det er såden køre selv 8.0 :-)
Avatar billede visto Professor
04. juni 2009 - 23:27 #2
Nu tror jeg ikke længere det er browseren, idet jeg heller ikke kan få adgang til avast's server for at opdatere virusprogrammet. Så det må være en eller anden mere generel ting.
Avatar billede visto Professor
04. juni 2009 - 23:30 #3
>nissen: det gør ingen forskel at ændre startside.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2009 - 23:30 #4
Er du bag en router?

Hvis ja, så prøv at slukke både PC og router et par minutter, og prøv så igen......
Avatar billede visto Professor
04. juni 2009 - 23:40 #5
Nej, jeg er blot bag et helt almindeligt tdc ADSL modem.
Avatar billede tjaz Nybegynder
04. juni 2009 - 23:51 #6
Et bud:

Hvis kun du har modemet sat til, gemmer TDC din mac adresse på den computer du har sat til, dvs har du en stationær sat til, og skiftet stikket ud med din bærbar, er det stadig kun din stationær der kan komme på.

MAC adressen bliver clearet ca hver 5 time, derefter kan du komme på med din bærbar, men prøver du så med din stationær, vil du have samme problem som du har med den bærbar nu.

I så fald er løsningen at købe en router, så vil den have MAC adressen tilknyttet modemet og du kan så få den til at give dig en IP adresse ELLER også skal du gå på nettet igennem din stationær.

(jeg har selv haft problemet da jeg i sin tid havde dansk kabel tv - som i sidste ende er tdc - endte med at købe en router).
Avatar billede visto Professor
05. juni 2009 - 00:00 #7
Det kunne godt lyde som en forklaring. Så passer det jo meget godt, at jeg går i seng nu, og så må jeg tjekke det i morgen. Vender tilbage.
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
05. juni 2009 - 01:06 #8
Ved godt det lyder som et standart svar, men har du tjekket for virus/maleware osv?
Avatar billede f-arn Guru
05. juni 2009 - 07:05 #9
Der ses rigtig mange af den slags lige i øjeblikket.

Hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Start hijackthis, klik på "do  a system scan only" og sæt flueben ved følgende hvis de er der

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=localhost:7171
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local;<local>

Hvis de er der bør du få din maskine undersøgt for virus/malware
Avatar billede visto Professor
05. juni 2009 - 11:24 #10
Jeg kunne godt komme på med den bærbare her til morgen efter mere end de 5 timers pause. Sjovt nok kan jeg nu skifte mellem de to maskiner uden problemer - mystisk. Så selv om det hjalp med en pause, så ser din forklaring, tjaz, således ikke ud til helt at holde.

Jeg havde ikke tjekket for virus/malware i nogen tid, men har nu kørt en Kapersky Online scanner, der ikke fandt noget, ligesom HijackThis ikke fandt nogen R1'ere.

tjaz, læg svar til point, for det virkede jo med den pause, selv om jeg ikke forstår hvad der foregår. Men hvad pokker, nu kører det jo :-)
Avatar billede tjaz Nybegynder
05. juni 2009 - 13:23 #11
Hehe, mystisk - men fedt det virker