Avatar billede xenoxsis Nybegynder
03. juni 2009 - 12:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lukke skjulte word instanser

Hej eksperter,

Jeg sidder og laver noget brev fletning i word (gennem Access), og får derfor brug for at åbne et word dokument og brevflette skjult. Hvis der så sker noget undervejs skal jeg sørge for at lukke word. Dette gør jeg med on error og objWord.close

Det er ikke altid at dette virker, så jeg kunne godt tænke mig en kode der får fat i de åbne word (når mit objWord er løbet ud), og kontrollerer om de er skjulte, hvis de er det, skal de lukkes.

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede mugs Novice
03. juni 2009 - 12:38 #1
Jeg har ikke nogen løsning liger på hånden. Men kan vi ikke få lov at se din kode?
Det medvirker ofte til en bedre forståelse af problemstillingen.
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2009 - 12:45 #2
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 16:48 #3
Sub killingAllwordObj()
    Dim wrdObj As Object
    On Error GoTo exitsub
    Do
        Set wrdObj = GetObject(, "Word.Application.8")
        wrdObj.Quit
        Set wrdObj = Nothing
    Loop
exitsub:
End Sub

Det er en god ide, ikke at åbne flere wordobjekter, men genbruge den samme, som i:

Sub openWord()
    Dim wordObj As Object
    Set wordObj = newOrExisting("Word.Application.8")
    wordObj.Visible = True
    ....
End Sub

Function newOrExisting(AppType$) As Object
    On Error Resume Next
    Set newOrExisting = GetObject(, AppType)
    If err.number <> 0 Then
        Set newOrExisting = CreateObject(AppType)
    End If
End Function