Avatar billede gonk Nybegynder
03. juni 2009 - 11:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skrive information fra tekstboks ind i Access database

Hej Eksperter, jeg har et mindre problem. Jeg har siddet og læst frem og tilbage på nettet hele morgenen, og har stadig ikke fundet svaret.

Jeg ønsker at bruge de 7 tekstbokse nedenunder til at skrive data ind i en access database, så når jeg klikker fortsæt skal det skrives ind.

http://img188.imageshack.us/img188/4248/visualbasic.jpg

På billedet kan det ses nogenlunde hvordan jeg har sat det op, håber i har en løsning på mit problem.

Jeg har kunne læse mig frem til at læse data fra access, men at skrive til access er åbenbart ikke muligt at læse sig frem til på internettet.

På forhånd mange tak.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2009 - 12:43 #1
Avatar billede gonk Nybegynder
03. juni 2009 - 12:46 #2
Det er desværre til en SQL database, det er access jeg skal bruge, og i en visual basic format

jeg har lavet en hvor jeg henter information, måske det kan hjælpe lidt med at se hvilken kode jeg snakker om.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Data.OleDb;

namespace Tandlaegeklinik
{
    public partial class Form2 : Form
    {
        public Form2()
        {
            InitializeComponent();
        }
        // Henter klienter fra Accessdatabasen
        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            OleDbCommand MinAccessCommando = new OleDbCommand();
            OleDbConnection MinAccessForbindelse = new OleDbConnection();

            MinAccessForbindelse.ConnectionString = "Provider =Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=Klienter.mdb;";

            MinAccessForbindelse.Open();

            String MinAccessStreng = "Select * from klient";
            MinAccessCommando.CommandText = MinAccessStreng.Trim();
            MinAccessCommando.Connection = MinAccessForbindelse;

            OleDbDataReader MinReader;
            MinReader = MinAccessCommando.ExecuteReader();
            while (MinReader.Read())
            {
                textBox1.Text += MinReader.GetValue(1).ToString() + " " + MinReader.GetValue(2).ToString() + Environment.NewLine + MinReader.GetValue(3).ToString() + Environment.NewLine;
            }
Avatar billede gonk Nybegynder
03. juni 2009 - 12:47 #3
Det er jeg mangler er bare en hvor jeg så kan skrive ind i databasen også
Avatar billede Syska Mester
03. juni 2009 - 12:59 #4
Overstående er C# og ikke VB
Avatar billede gonk Nybegynder
03. juni 2009 - 13:03 #5
Hov, ja det er rigtigt. Det var mig der skrev forkert. Men ja jeg ønsker en løsning i den format hvis det er muligt.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2009 - 14:36 #6
sry - havde læst det som klassisk ASP og ikke .NET :)
Avatar billede gonk Nybegynder
03. juni 2009 - 15:13 #7
Det er helt i orden, men du kender tilfældigvis ikke løsningen til mig spørgsmål, eller en hjemmeside hvor jeg kan læse mig frem til svaret.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2009 - 15:25 #8
det "spændende" ved .NET er at der er utrolig mange måder at gøre det på, fx deres strongly typed datasets, entity frameworket og så almindelig SQL.

Her i hvert fald en mulighed i alm SQL sammen med lidt andre nyttig info; http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/csharpgeneral/thread/91bd10ce-c83b-4766-920b-2137ddc29908
Avatar billede gonk Nybegynder
03. juni 2009 - 15:30 #9
Lyder godt, jeg vil tjekke det ud og se om jeg kan bruge noget derfra. Mange tak :)
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:35 #10
lukketid?