Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
03. juni 2009 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mssql2008 installationsfejl - consistency validation

Jeg er ved at forsøge at installere MSSQL 2008, men installationen fejler.

"Consistency validation for SQL Server registry keys"

En uddybning af fejlen lyder som følgende:
"The SQL Server registry keys from a prior installation cannot be modified. To continue, see SQL Server Setup documentation about how to fix registry keys."

Desværre er der ikke meget hjælp at hente i dokumentationen. Er der nogen bud på hvad man kan gøre for at rette op?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 13:49 #1
Avatar billede l3xu5 Nybegynder
03. juni 2009 - 13:55 #2
Det tyder på at du har et program, der referer til den tidligere installeret SQL server funktion, der har været på din maskine.

Hvis du har forstand på Regedit og uden at ødelægge andre programmer ville jeg foreslå du slettede alle tidligere spor af en SQL installation.
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
12. juni 2009 - 19:07 #3
Har godt set den. Syntes ikke rigtigt det umiddelbart gav noget.
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
12. juni 2009 - 19:10 #4
Jeg har prøvet at
-afinstallere alt hvad der lugtede af Visual stuidio / MSSQL.
-slette alle cookies og midlertidige internetfiler
-genstart
-geninstallere

Det løste ikke problemet.
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
12. juni 2009 - 19:11 #5
Et uddrag fra installationsloggen, hvor det ser ud til at begynde at gå galt, ser ud som følger:

                    Warning: [T3][13: 4:53.416] ComponentInstaller.GetFileCertificate  Failed to parse certificate in SQLEXPR_x86_ENU.exe: System.Security.Cryptography.CryptographicException: Cannot find the requested object.

  at System.Security.Cryptography.CryptographicException.ThrowCryptogaphicException(Int32 hr)
  at System.Security.Cryptography.X509Certificates.X509Utils._QueryCertFileType(String fileName)
  at System.Security.Cryptography.X509Certificates.X509Certificate.LoadCertificateFromFile(String fileName, Object password, X509KeyStorageFlags keyStorageFlags)
  at System.Security.Cryptography.X509Certificates.X509Certificate..ctor(String fileName)
  at Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.ComponentInstaller.GetFileCertificate(String file)
                Verbose: [T3][13: 4:53.479] ComponentInstaller.GetFileCertificate  End - returned NULL
                Warning: [T3][13: 4:53.479] ComponentInstaller.ValidateFile        File validation FAILED (certificate could not be obtained from file).
            Verbose: [T3][13: 4:53.479] ComponentInstaller.ValidateFile        End - returned False
        Verbose: [T3][13: 4:53.479] ComponentInstaller.Install              End - returned [ExitCode=0, Success=False, Action=RetryDownload, MessageStringId=]
        Error: [T3][13: 4:53.510] InstallController.InstallComponents    Error: Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.InstallException was thrown: The downloaded file appears to be corrupt.
Source: SqlExpressWrapper
Stack:  at Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.ComponentInstaller.Install()
  at Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.InstallController.InstallComponents()

INNER EXCEPTION:
<NONE>
        Verbose: [T3][13: 4:53.510] Wizard.controller_Error                Start - sender=Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.InstallController; e=Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.ErrorEventArgs
            Verbose: [T1][13: 4:53.510] Wizard.controller_Error                Start - sender=Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.InstallController; e=Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.Controller.ErrorEventArgs
    Verbose: [T1][13: 4:53.557] ErrorDialog.Window_Loaded              Start - sender=Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.UI.ErrorDialog; e=System.Windows.RoutedEventArgs
    Verbose: [T1][13: 4:53.557] ErrorDialog.Window_Loaded              End
    Verbose: [T1][13: 5:50.244] InstallController.ViewLogCommand_ExecutedStart - sender=Microsoft.SqlServer.SqlExpressWrapper.UI.ErrorDialog; e=System.Windows.Input.ExecutedRoutedEventArgs
    Verbose: [T1][13: 5:50.291] InstallController.ViewLogCommand_ExecutedEnd
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
26. juni 2010 - 09:10 #6
Tak for svarene.

Det er desværre ikke lykkedes at løse problemet med ovenstående.
Tråden lukkes.
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
26. juni 2010 - 09:13 #7
Tråden lukkes...