Avatar billede sbjerre Nybegynder
02. juni 2009 - 11:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

formattering af tekst med html tags

Jeg er (desværre) ikke den store haj til XSLT, men ikke desto videre har jeg en opgave med formattering af noget XML (nærmere betegning et RSS calendar feed fra GMAIL). Dette XML indeholder html tags (<br> mv.) Findes der en HtmlEncode funktion eller lign til XSLT eller hvordan bliver det formatteret.
I bund og grund skal jeg bare have ændret &lt; til < samt &gt; til >, så jeg kan måske også lave noget replace?

mvh Søren
Avatar billede sbjerre Nybegynder
02. juni 2009 - 12:40 #1
Det man i virkeligheden bare skal gøre er at huske denne lille property:
disable-output-escaping="yes"
når man referere sin XML værdi:

<xsl:value-of select="summary" disable-output-escaping="yes" />

så spiller det hele
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2009 - 15:16 #2
xsl:copy-of vil give samme resultat.

husk at accepterer dit svar.

/J