Avatar billede mbiegel Nybegynder
01. juni 2009 - 15:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Google maps - find koordinater - fejl i mit script

Hej eksperter

Jeg har fundet hjælp til denne kode på internettet og prøvet at sætte forskellige ting sammen, meningen er at det er et google map, hvor der kommer en dragable marker, man så kan flytte rundt med og så kommer koordinaterne i input'sne

Mappet bliver vist, men ligeså snart jeg sætter det med den drabable marker ind bliver der ikke vist noget

Jeg tror der er fejl i dette felt:
    GEvent.addListener(marker, "dragend", function()) {
    var point = marker.getPoint();
    map.panTo(point);
    document.getElementById("latitude").value = point.lat();
    document.getElementById("longitude").value = point.lng();
    }

<!DOCTYPE html "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
<title>Google Maps JavaScript API Example</title>
<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2&key=ABQIAAAAhFaUk4-Rbi41Ch1Xivpk5BRFF6bClPwC6CdRE7B8cIgjYaCudxR5DSZo6uT4_YGNjw-gI0ihQCK9AQ" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
function initialize() {
  if (GBrowserIsCompatible()) {
    var map = new GMap2(document.getElementById("map_canvas"));
    map.setCenter(new GLatLng(56.23113850341276,10.843505859375), 6);
    map.setUIToDefault();
    var marker = new GMarker(centrePoint, {draggable: true});
    map.addOverlay(marker);
    GEvent.addListener(marker, "dragend", function()) {
    var point = marker.getPoint();
    map.panTo(point);
    document.getElementById("latitude").value = point.lat();
    document.getElementById("longitude").value = point.lng();
    }
} </script> </head>
<body onload="initialize()" onunload="GUnload()">
<div id="map_canvas" style="width: 500px; height: 300px"></div>
Latitude: <input class="required" type="text" name="latitude" id="latitude" value="53.34870686020199" />
Longitude: <input class="required" type="text" name="longitude" id="longitude" value="-6.267356872558594" />
</body>
</html>

Håber en kan hjælpe med dette :)
Avatar billede mbiegel Nybegynder
01. juni 2009 - 18:57 #1
Det er dette script jeg har ændret i:

Latitude: <input class="required" type="text" name="latitude" id="latitude" value="53.34870686020199" />
Longitude: <input class="required" type="text" name="longitude" id="longitude" value="-6.267356872558594" />
<br /><br />
<div id="map" style="width: 600px; height: 420px"></div>

<!-- add your map api key here -->
<script type="text/javascript" src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2&key="></script>

<script type="text/javascript">
<!--
if (GBrowserIsCompatible())
{
    // create map and add controls
    var map = new GMap2(document.getElementById("map"));
    map.addControl(new GLargeMapControl());
    map.addControl(new GMapTypeControl());

    // set centre point of map
    var centrePoint = new GLatLng('53.34870686020199', '-6.267356872558594');
    map.setCenter(centrePoint, 14);

    // add a draggable marker
    var marker = new GMarker(centrePoint, {draggable: true});
    map.addOverlay(marker);

    // add a drag listener to the map
    GEvent.addListener(marker, "dragend", function() {
        var point = marker.getPoint();
        map.panTo(point);
        document.getElementById("latitude").value = point.lat();
        document.getElementById("longitude").value = point.lng();
    });
}
//-->
</script>

Men det virker heller ikke.

Scriptet er fundet på denne side, med et eksempel på hvordan det virker:

http://www.putyourlightson.net/projects/coordinates
Avatar billede mbiegel Nybegynder
01. juni 2009 - 19:00 #2
Nu virker det ligepludselig, uden jeg har ændret i det, underligt :S