Avatar billede nissen2630 Novice
01. juni 2009 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se web serve udefra

Jeg har installeret Apache 2.2 HTTPServer.

Har sat den op til at bruge min lokale IP (Indtastet i cfg filen)
virker fint fra en anden maskine jeg har som køre på en anden IP.

Den ses generelt fint fra maskiner der køre Comxnet i vores lokale bebyggelse.

TDC kan feks. ikke se siden

Nogen gode ideer til havd det kan være

ps.: Har aldrig rodet med web server før :-)
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. juni 2009 - 14:52 #1
Hvis du kører med router, skal NAT port 80 til din computers IP.
Avatar billede nissen2630 Novice
01. juni 2009 - 14:54 #2
Jeg køre direkte via kabel til den boks der kommer ind i huset.
Den skulle være direkte til comx
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. juni 2009 - 15:06 #3
Nu ved jeg ikke hvad "den boks der kommer ind i huset" er for en, men den kan du sikkert også NAT' i ... og så skal du sørger for at din firewall lokalt på computeren ikke blokere
Avatar billede nissen2630 Novice
01. juni 2009 - 15:17 #4
Det gør den som sagt ikke..Andre der er tilslutte comx kan se siden.

Har sat Firewallen op til at tillade adgang til TCP port 80
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. juni 2009 - 15:19 #5
kender ikke comx, så ved ikke om der er noget specielt ved det, kan kun snakke ud fra egen erfaring, og der er det blot et spørgsmål om, at jeg får NAT'et min router korrekt :)

håber der er nogen med comx som kan hjælpe dig.
Avatar billede nissen2630 Novice
01. juni 2009 - 15:23 #6
Håber jeg også.. Tak for foreslagene
Avatar billede nissen2630 Novice
01. juni 2009 - 16:48 #7
Løsning fundet:

Der skulle ændres i opsætningen af FW hos comx.

Satte adgang til port 80 og så spillede det