Avatar billede tommysteg Nybegynder
01. juni 2009 - 12:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Textbox værdi på 1,3689 som skal indsættes i excel ark?

Er der en som kan hjælpe med, at ændre mine indstillinger i textboksen? Idet at indstillingen i textboksen er engelsk, og et indtastet kommatal som 1,3689 derfor rapportets i excel som 13.689 (altså i tusinde), kunne jeg godt tænke mig, at vide hvorledes dette kan ændres? Lige nu skal jeg altså indtaste 1.3689, for at excel skriver 1,3689, hvilket jeg gerne vil have ændret! Problemet opstår kun når jeg ønsker flere end to decimaler!

P.S Jeg har forsøgt dette: Format(1,3689, "#.###"), hvilket ikke hjalp.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
01. juni 2009 - 12:51 #1
Du kan bruge replace funktionen:

Replace("1,3689", ",", ".")

Læg mærke til at når du indtaster 1,3689 så er det som streng, der skal " om når du skriver det direkte i koden, men selvfølgelig ikke når du indsætter det som en variabel i den rigtige kode:

Replace(variabelnavn, ",", ".")
Avatar billede tommysteg Nybegynder
01. juni 2009 - 14:43 #2
Helt perfekt! Lidt en høker-metode, men det virker som det skal, så det er bare lækkert! ;) Jeg sender dig dine point! Takker