Avatar billede neo3000 Nybegynder
31. maj 2009 - 22:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Assembly.Load() og Deserialization

Hej

Jeg er ved at skrive en applikation, som man kan skrive sine egne komponenter til. I programmet, kan man i runtime loade disse komponenter (dll'er), som der oprettes instanser af.

Hvert komponent har en række properties, som kan ændres i programmet. Vha af serialisering gemmer jeg disse komponentinstanser, og samtlige værdier som hver instans har.

Både at loade et komponent, (vha Assembly.Load) og oprette instanser, er ikke noget problem. Serialiseringen foregår også uden problemer.

Mit problem opstår når jeg Deserialiserer disse komponenter igen. Jeg får en SerializationException, om at den givne Assembly ikke kan findes. Dette er hvad man kan forvente, da der forsøges at deserialiserer et objekt, som ikke findes i programmets assembly, men derimod i en dll.

Umiddelbart ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gribe dette problem an. Er det muligt på nogen måde at inkludere en anden assembly, mens jeg deserialiserer, eller lign?
Er det evt en anden løsning? Al hjælp er velkommen.

- På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2009 - 23:16 #1
Kan du ikke loade den assembly du skal bruge føest og så deserialisere bagefter hvor der er en kendt klasse ?
Avatar billede neo3000 Nybegynder
17. april 2013 - 10:05 #2
Lukkes