Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
31. maj 2009 - 18:58 Der er 30 kommentarer

Aktivering af microsoft?

Hej.. jeg prøvede her engang for et halvt år siden cirka at downloade norton 360 via torrent og det var en rigtig dum idé.
- Det viste sig at da jeg åbnede det så genstartede min computer og da den startede så kom der en meddelse op på skærmen "Denne kopi af Windows skal aktiveres hos Microsoft, før du kan logge på. Vil du aktivere windows nu?" og så når man siger ja så skal man ind og skrive noget info og så bagefter en key.
- Jeg har ikke selv keyen og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skulle få den.

Kan i hjælpe?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
31. maj 2009 - 19:15 #1
Ingen licensnøgle = ingen licens.

Du må købe en ny.
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. maj 2009 - 19:18 #2
Din cd-key/Activationkey, sidder på en label/mærkat.

På stationære PC'er som regel på den ene side af kabinettet.
På laptop/bærebar på en label/mærkat under bunden
Din cd-key/Activationkey er en kombination af tal og bogstaver
et eks. på en cd-key/Activationkey :
http://sigaard-silkeborg.dk/eksperten/coa_2_lg.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 19:32 #3
http://magicaljellybean.com/keyfinder

Brug Magical Jelly Bean Keyfinder til at finde din licensnøgle.
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. maj 2009 - 19:35 #4
Hvis du kan boot din PC op og du ikke kan huske/finde din cd-key/Activationkey/Property/Produc KeY. så gå til denne side:
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Klik på SIW Standalone (English-Only, download denne fil.
Når den er downloadet, klik på den, under Operating System, ud for punktet Product Key    vil du kunne se din licens-key.
Skri den ned på et stykke papir og gem dette papir .
:-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
31. maj 2009 - 19:47 #5
#3 og 4: Det gør jo ikke licensen mere lovlig...
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. maj 2009 - 19:58 #6
Slå lige koldt vand i blodet og styr spasmerne, hvor er der nævne noget om ulovlige licenser  ???????

Ingen stedet så vuidt jeg da lige kan se, og intet af det foreslåede er ulovligt!
:-)
fortsat god pinse
Avatar billede thesheriff Nybegynder
31. maj 2009 - 20:08 #7
#6 Slå selv koldt vand i blodet, sømand.

Spørger skriver jo selv, at han ikke har licensnøglen og dermed ikke har det påkrævede ægthedsbevis.

Og her hjælper Jellybean og SIW jo ikke rigtig...
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 21:00 #8
thesherif, der er ingen ulovligheder her...
(Jo måske lige download af Norton 360 via torrent, men det er jo ikke problemet!)

Han har en licens på maskinen der kan hives ud via magical jelly bean - og der behøver ikke sidde et klistermærke på maskinen for at den er lovlig.
Avatar billede leif Seniormester
31. maj 2009 - 21:10 #9
#8 -> Nej, men han skal så stadig have et ægthedsbevis med nøgle selvom at det ikke sidder på maskinen. Med mindre han sidder i et større foretagende så er det ægthedsbevis = lovlig licens og hvis han sad i et større foretagende så burde han vide hvor han kan få nøglen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. maj 2009 - 21:18 #10
Om Product-key, så sidder mag på er CD-cover, liggende i nederste kommodeskuffe og glemt oppe på loftet, så er licensen stadig lovlig, når den ikke er aktiveret på mere end en maskine.
Vi ved heller ikke om der er tale om OEM eller retail version.
Men indtil videre, er der ikke konstanteret/påvist noget ulovligt vedrørende operativsystem.
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. maj 2009 - 21:18 #11
Ikke mag på, men bag på
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 21:24 #12
Har anmeldt mig selv.
Gider ikke mudderkast, så hjælp manden eller ti stille til snowball har været inde og sige om det er ulovligt at hjælpe en mand der ikke har et ægthedsbevis til sin XP.
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
01. juni 2009 - 12:33 #13
Nu er jeg kommet frem til at jeg skal bruge en proxyserver (adresse og port). Kan det være hvilken som helst jeg kan bruge der?
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. juni 2009 - 17:52 #14
Hvis du ikke selv har har en proxyserver, skal du ikke bruge proxy
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
01. juni 2009 - 19:41 #15
Den er gået forbi det der proxyserver nu og så er det at man skal skrive produktmøglen ind(virker ikke). Jeg har skrevet den igen og igen men den vil stadig ikke godkende den. Kan det være fordi at jeg skal bruge en anden key?
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
01. juni 2009 - 19:42 #16
Produktnøglen*
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2009 - 20:47 #17
Hvis det ikke virker på pc, så ring på det gratis nummer der oplyses.
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. juni 2009 - 20:57 #18
Hvilken Produktnøgle/Produc-Key er det du forsøger at bruge. ???

Er det den der ligger på maskinen, hentet ud med enten Magical Jelly Bean Keyfinder eller SIW ???.

Meldes der forkert Produc-Key, eller meldes der, at der ikke kunne aktiveres over internet.

Ee det sidste tilfældet, foreslår man dig at akrivere telefonisk, vælger du dette, vil du få vist en mængde talkombinationer, disse talkombinationer skal du skrive ned, præcist son de vises.
Disse talkombinationer skal indtastes enkeltvis på telefonen, når man har forbindelse med Microsoft.
Når alle talkombinationer er indtastet og godkendt af Microsoft, vil man få en ny talkombination af Microsoft, som så skal indtastes præcist som præsenteret i skærmbilledet på computeren.
Når den indtastede talkombination er godkendt af computeren , er dit Windows aktiveret på ny.
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
01. juni 2009 - 21:08 #19
Den key jeg intaster er den på maskinen og der står "forkert produktnøgle".

Hvis jeg ringer til det nummer, hvem kommer jeg så i kontakt med? er lidt forvirret
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. juni 2009 - 22:30 #20
I første omgang en tlfsvarer, mener du får mulighed for at vælge personlig support.

Hvilken Computer drejer det sig om, hvor gammel er den og er den købt med Windows installeret ??
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
01. juni 2009 - 22:58 #21
Det er en hp media canter pc købt i år 2006 og windows var ikke installeret på den
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. juni 2009 - 10:01 #22
Hvis Windows ikke var installeret ved købet, har det jo været en tom computer du har købt og du må jo så senere have installeret windows på den.
Dem Produc-Key du skal bruge, er den du brugte, da du installerede windows.
Specielt med HP har jeg ofte set at computere preinstalleret med windows havde det sjove problem, at den Produc-Key, der kunne trækkes ud af computeren med Magical Jelly Bean Keyfinder eller SIW, ikke var den samme som stod på Licens-labelen, som sad på computeren.
Jeg har prøvet på en HP bærbar med Windows XP Home, efter en geninstallation af Windows at ville bruge den Produc-Key, der var teukket ud af computeren og jeg fik beskeden "forkert produktnøgle", da jeg så brugte den Produc-Key, der stod på Licens-labelen, som sad på computeren.
Ja så gik det som "fod i hose" eller "hånd i handske"
Der må på computeren et eller andet sted, sidde en mærkat der ligner denne:
http://sigaard-silkeborg.dk/eksperten/coa_2_lg.jpg
denne her er blå og for for en Windows XP Professionat
Label for media center er normalt grøn og for en Windows XP Home
og istedet for OEM står der sikkert blot HP.
Altså der skal på lablen stå:

Windows XP Home Edition
HP
oppe øverst i den grønne bort

et tænkt eks.
Product Key: AB123-C4DEF-GGH56-BB89X-Y898T
Det er den Product Key der står på lablen du skal bruge
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
02. juni 2009 - 12:39 #23
Det er også den key jeg bruger, men jeg ved ikke om det er den jeg jeg skal bruge da det windows jeg er ved at aktivere er det der kom frem frem da jeg prøvede at downloade norton 360..
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. juni 2009 - 13:38 #24
Som jeg forstår dig, forsøger du at bruge den Product Key, som står på den mærkat der sidder på computeren.
Er det korrekt forstået??
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
02. juni 2009 - 13:43 #25
Jo det er fuldstændig korrekt, men da jeg downloadede det der norton, som der jo var grunden til at alt det her med produkt nøgle kom frem, er det så ikke en anden key jeg skal bruge?
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. juni 2009 - 13:48 #26
Du skal lige være opmærksom på, at B og 8 (stort b og tallet 8) kan forveksles, når du aflæser mærkaten,

Skulle der have stået B8 og du taster BB, får du "forkert produktnøgle".

Så prøv at aflæse mærkaten med en lup.
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. juni 2009 - 13:53 #27
Nej du skal bruge den key der står på mærkaten.

Hvis du har fået noget "skidt" ind på computeren, ville det måske være best at lave en nyinstallation.
Avatar billede Nicolaihansen1992 Nybegynder
02. juni 2009 - 13:57 #28
Det var ikke det, har læst den. Jeg har ingen anelse om hvad det så kan være.
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. juni 2009 - 14:19 #29
Det Bedste ville jo nok være, at lave en nyinstallation af Windows XP.

Men lad så fremover være med at hente Antivirus via torrent sites.

Af antivirus programmer, kan jeg anbefale
avast! Home Edition - Danish (32.58 MB)
Kan hentes her: http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Programmet er gratis til hjemmebrug
Ved at registrere programmet vil det virke i et år og selv automatisk hente opdateringer.
Når opdateringsperioden udløber, registres blot igen og endnu et års opdateringsret er sikret.
14. januar 2010 - 21:31 #30
(Hvad endte denne med ?)