Avatar billede tigerz Nybegynder
28. maj 2009 - 17:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VB program til forespørgsel af Printers papirbakker

Hej,

Jeg mangler et simpelt program, der kan forespørge printere efter deres papirbakker.
Følgende link kunne være et eksempel, men jeg kan desværre ikke få VB programmet til at virke :-(
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q194789&

Nogle der kan hjælpe eller har andre muligheder/forslag?
28. maj 2009 - 18:02 #1
Har lidt Word VBA stuff om emnet her - http://kursusmaterialer.dk/Word_VBA/Word_VBA_-_Kode/Styring_af_papirbakker.aspx - måske du kan bruge noget af det.
Avatar billede nissen2630 Novice
28. maj 2009 - 18:10 #2
Her er lidt at rode med :

Dim pSource As PaperSource
Dim pd As New PrintDocument()

For i = 0 To pd.PrinterSettings.PaperSources.Count - 1
    pSource = pd.PrinterSettings.PaperSources.Item(i)
    MsgBox(pSource.SourceName)
Next
Avatar billede nissen2630 Novice
28. maj 2009 - 18:11 #3
Glemte lige en detalje.
Husk følgende linie:

Imports System.Drawing.Printing
Avatar billede tigerz Nybegynder
29. maj 2009 - 09:12 #4
hov, glemte nok lige at skrive at jeg ikke kan programmere VB, nok derfor jeg ikke kan få det til at virke :-(

Så måske overskriften er lidt misvisende.

Jeg har kun VS2008, og det er sikkert noget gammel kode, den vil ihvertfald ikke kompile det som VB.net

Hvis der var en som havde styr på VB og kunne lave programmet og evt. sende det ville det jo være super :-)
Avatar billede nissen2630 Novice
29. maj 2009 - 09:32 #5
Det kan jeg da godt...mailmig en beskrivelse af vad det skal kunne!

Mail : nissen65@comxnet.dk
Avatar billede nissen2630 Novice
29. maj 2009 - 17:47 #6
opret en textbox i form1 og sæt den til multiline i egenskaber.

Dim prtPrinter As PrinterSettings = Nothing
Dim strprn As PrinterSettings.StringCollection = PrinterSettings.InstalledPrinters

prtPrinter = New PrinterSettings
For i = 0 To strprn.Count - 1
  TextBox1.Text += strprn(i).ToString + Chr(13) + Chr(10)
  prtPrinter.PrinterName = strprn(i)
  For i1 = 0 To prtPrinter.PaperSources.Count - 1
    TextBox1.Text += prtPrinter.PaperSources.Item(i1).SourceName + Chr(13) + Chr(10)
  Next