Avatar billede _psyduck_ Nybegynder
28. maj 2009 - 15:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kørsel af .vbs script - som kræver administratorrettigheder - på 300 maskiner uden administratorrettigheder?

Hej,

Jeg har et .vbs-script som jeg gerne vil have kørt på 300 maskiner.

Jeg har bygget/kopieret .vbs-scriptet og det virker også fint når jeg kører fra en konto som har administrative rettigheder... Men problemet opstår når det skal køres på en konto som ikke har administrative rettigheder, så virker scriptet ikke mere.

Mit script er følgende:

------------------------------------------------------------

' Create temp file with the script that regini.exe will use
'
'http://blogs.msdn.com/alejacma/archive/2008/03/11/how-to-change-registry-permissions-with'-regini-exe-vbscript.aspx

set oFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strFileName = oFSO.GetTempName
set oFile = oFSO.CreateTextFile(strFileName)
oFile.WriteLine "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CSC Danmark A/S\DPR for Windows [1 5 7 17]"
oFile.Close

' Change registry permissions with regini.exe
'
set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
oShell.Run "reginiv2" & strFileName, 8, true

' Delete temp file
'
oFSO.DeleteFile strFileName

-------------------------------------------------------------

Mit spørgsmål er nu, er det muligt at exekvere dette script UDEN brug af ekstra værktøjer som f.eks. psexec.exe eller logon-scripts?

Med venlig hilsen
_Psyduck_
Avatar billede mjdigital Nybegynder
28. maj 2009 - 15:24 #1
Hejsa _Psyduck_

Kiggede lige rundt på google og uden at være 200% ved jeg at mange scipts kræver Admin adgang, da det simpelthen sikre mod mange ting.

Så tror du er nødtil at have admin konto.
Avatar billede _psyduck_ Nybegynder
08. juni 2009 - 11:28 #2
Hej mjdigital,

Det tror jeg desværre at du har ret i... Jeg har ikke kunne finde nogen måde at gøre dette på, så jeg har lavet en GPO istedet for og så lave rettighedsindstillingerne herigennem.

Men tak for hjælpen! - 200 point på vej til dig.

_Psyduck_