Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. maj 2009 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Måle størrelser på brugernes postkasser

Er det muligt centralt at måle størrelser på brugernes postkasser på Exchange 2007?

Det ville være fedt, hvis man kunne få en hurtig oversigt, så man kunne se hvem der fylder og hvor meget plads vedkommende optager.
Avatar billede kurga Nybegynder
28. maj 2009 - 15:01 #1
Med system manageren kan du se det, ihvertfald i 2003, så mon ikke den funktion stadig er der.

Det findes under: Servers -> "server navn" -> First storage Groupe -> Mailbox Store -> mailboxes

Her kan du se en masse info.
Avatar billede kim Nybegynder
28. maj 2009 - 15:10 #2
get-mailboxstatistics | fl displayname,totalitemsize

Den skal køres fra Windows PowerShell
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. maj 2009 - 15:42 #3
Yesp, sådan Kim, jed kigger den lidt nærmere efter, for at gør den mere detajleret, men det virker.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. maj 2009 - 09:07 #4
Hmm, håber du/I lige kan hjælpe mig lidt mere...

Jeg søgte på nettet efter get-mailboxstatistics for at finde ud af mere omkring funktionen, og fandt denne side: http://www.msexchange.org/articles_tutorials/exchange-server-2007/management-administration/getting-mailbox-statistics-exchange-2007.html?printversion

Jeg har så kørt den igennem og er kommet til at skulle maile resultatet ud, men det kan jeg ikke få til at virke. Først kunne den ikke send indtil jeg fandt ud af der manglende "" om afsender og modtager adresserne.

Men det er åbenbart ikke nok. Når jeg kører scriptet, får jeg følgende fejl: "The term 'DisplayName' is not recognized as a cmdlet....."

Hvorfor sker dette, når den ikke fejler, hvis jeg bare trækker data ud i shell'en?

Mit script er pt sådan:
###Send mailbox statistics script

###First, the administrator must change the mail message values in this section
$FromAddress = "xxx@xxx.xx"
$ToAddress = "xxx@xxx.xx"
$MessageSubject = "Mailbox Size Report"
$MessageBody = "Vedhæftet er listen over nuværende mailbox størrelser"
$SendingServer = "xxx.xxx.xx"

###Now get the stats and store in a text file
Get-MailboxStatistics | Sort-Object TotalItemSize -Descending | ft
DisplayName,@{label="TotalItemSize(MB)";expression={$_.TotalItemSize.Value.ToMB()}},ItemCount > ./mailboxes.txt

###Create the mail message and add the statistics text file as an attachment
$SMTPMessage = New-Object System.Net.Mail.MailMessage $FromAddress, $ToAddress,$MessageSubject, $MessageBody
$Attachment = New-Object Net.Mail.Attachment("./mailboxes.txt")
$SMTPMessage.Attachments.Add($Attachment)

###Send the message
$SMTPClient = New-Object System.Net.Mail.SMTPClient $SendingServer
###$SMTPClient.Send($SMTPMessage)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. maj 2009 - 09:29 #5
Ahhh, havde overset et linjeskift inden DisplayName, så nu virker det.