Avatar billede skelboe Nybegynder
28. maj 2009 - 09:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få XCOPY til at køre som en Schedule task om natten

Hej,

Jeg har problemer med at få min .bat fil med mit xcopy script afviklet om natten. Scriptet fungere og kan køres normalt.

Jeg har prøvet at lave en anden bruger til at afvikle det denne schedule, virker heller ikke.

Er der nogen som har nogen forslag, til at få dette til at fungere??

På forhånd tak.
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2009 - 09:16 #1
* Hvad gør scriptet?
* Hvilken fejl får du?
* Tilgår scriptet andre PC'er på netværket?
* Hvilke rettigheder har den bruger som du har angivet AT servicen til at køre under?
Avatar billede skelboe Nybegynder
28. maj 2009 - 09:19 #2
Scriptet køre backup af en mappe, som den skal føre over på et netværksdrev, og selve scriptet fungere fint når jeg blot klikker på det.

Under status i Schedule task står der blot 0x4.

Brugeren er administratoren.

Hjælper det lidt? :)

Tak for svaret.
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2009 - 09:25 #3
Prøv og åben Scheduled Tasks på serveren.

I menuen "Advanced" vælger du punktet "AT service account". Hvis det er "System account" der er valgt, så er det sandsynligvis der problemet ligger.

"System Account" har nemlig kun rettighedher på den lokale server og kan som sådan ikke tilgå netværket.

Når du kører scriptet manuelt, så kører du det med de rettigheder som du har via den bruger du er logget ind med.

Løsningen er at angive en bruger under "AT Server Account" som har rettigheder på begge servere - f.eks. en Domain Admin.
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2009 - 09:31 #4
Og hvis du benytter mappede drev i dit script, så prøv også at bytte det ud med UNC stier i stedet for.

F.eks. så "xcopy c:\folder\*.* s:\folder" byttes ud med "xcopy c:\folder\*.* \\server\share\folder"
Avatar billede skelboe Nybegynder
28. maj 2009 - 09:43 #5
Super!! Nu virker det :)

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2009 - 09:45 #6
OK, hermed et svar :)