Avatar billede johndifool Nybegynder
27. maj 2009 - 22:25 Der er 1 kommentar

Fast brede på en tabelkolonne

Hvordan giver man en kolonne i en tabel besked om, at den skal bibeholde sin brede når der skrives i en celle?. Meningen er, at den indtastede tekst selv skal fortsætte på næste linie når man når til højre kant af kolonnen. Teksten skal ikke øge breden på kolonnen/tabelen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. maj 2009 - 22:53 #1
Marker den/de kolonner, der skal have fast bredde.
Word 2003: vælg Tabel > Autotilpas > Fast kolonnebredde.
Word 2007: vælg fanen Layout > gruppen Cellestørrelse > Tilpas Automatisk > Fast kolonnebredde.

Det samme kan opnås via dialogboksen "Egenskaber for tabel" > fanen Tabel > knappen Indstillinger > slå "Tilpas automatisk til indholdet" fra.