Avatar billede mjlb Nybegynder
27. maj 2009 - 15:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføje parametre til url

Nogen der kan hjælpe med et script der gør følgende:

Ændre url'en fra
www.mitdomæne.dk/default.aspx?par1=168&par2=19

Til
www.mitdomæne.dk/default.aspx?par1=168&par2=19par3=1&par4=496

Det er fordi jeg har et rss feed som kommer ind på den rigtige side men mangler nogle parametre for at åbne den rigtige nyhed på siden. Jeg har forsøgt at google det men det blev lidt for langhåret til mig det jeg fandt.

Hvis man kunne lave det uden siden reloadede vil det selvfølgelig være optimalt - men jeg er bare lykkelig hvis nogen kan byde ind med forslag.
Avatar billede mjlb Nybegynder
27. maj 2009 - 15:50 #1
Det skulle selvfølgelig være til:
www.mitdomæne.dk/default.aspx?par1=168&par2=19&par3=1&par4=496
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2009 - 16:14 #2
hvis url'en skal ændres kan du enten benytte bookmarks - fx domain.dk/side.asp#bookm - eller også skal siden reloades.

Jeg ved ikke helt hvordan du kommer frem til paremetrene - men en reload kunne være fx

window.location.href = window.location.href + '&19par3=1&par4=496';
Avatar billede mjlb Nybegynder
28. maj 2009 - 08:58 #3
Jeg tror godt reload metoden kan virke.. men kan du hjælpe mig så funktionen kun kører 1 gang. Lige nu kører den i loop og tilføjer parametrene.

Er ikke så hård til at skrive javascript selv :(
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2009 - 09:17 #4
Det lyder lidt som om problemet angribes forkert - hvorfor kan linket ikke laves rigtigt første gang i stedet for at skulle være afhængig af hovsa-løsninger?
Avatar billede mclemens Nybegynder
30. maj 2009 - 00:20 #5
var wl=window.location.href;var wlr="&par3=1&par4=496";
if(wl.indexOf(wlr)==-1)window.location.href=wl+wlr;

Enig med keysersoze, se hellere om du ikke
serverside i starten af hovedscriptet kan sige.

if GET værdi par1 er sat og lig 168
&& GET værdi par2 er sat og lig 19 så
sæt GET værdi par3 til 1 samt
sæt GET værdi par4 til 496
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:36 #6
lukketid?