Avatar billede p_svenning Nybegynder
27. maj 2009 - 12:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med java syntax

Hej…

Jeg skal have fjernet et komma fra en tekststreng der hedder "price", men scriptet kan jeg ikke få til at virke, debuggeren siger den mangler et ";" "kolon" lige før linien der begynder med "public static", har medsendt hele scriptet, det er den del der er indrykket jeg arbejder med. Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Preben

<script type="text/javascript">
function ewire_openpaymentwindow() {
nHeight = 476;
nWidth = 414;
nLeft = (screen.width/2) - (nWidth/2)
nTop = (screen.height/2) - (nHeight/2)
window.open(
  public static String removeChar(String price, char ,) {
  String r = "";
  for (int i = 0; i < price.length(); i ++) {
  if (price.charAt(i) != ,) r += price.charAt(i);
  }
  return r;
  }
"netPayment_start.asp?price=" + price,
"micropayment",
"height=" + nHeight + ", width=" + nWidth + ", left=" + nLeft + ", top=" + nTop + ", status=1, location=0"
);
}
</script>
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2009 - 12:50 #1
det virker som om du blander lidt forskellige sprog sammen - din kode er i et javascript-tag og dit public static String ligner noget .NET pakket ind i noget window.open.

mon ikke det du prøver er noget a la

price = price.replace(\.\, '');
window.open("netPayment_start.asp?price=" + price,
"micropayment",
"height=" + nHeight + ", width=" + nWidth + ", left=" + nLeft + ", top=" + nTop + ", status=1, location=0"
);
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2009 - 12:50 #2
og så er det selvfølgelig

price = price.replace(\,\, '');

hvis det er komma og ikke punktum.
Avatar billede p_svenning Nybegynder
27. maj 2009 - 13:32 #3
Tak, det ser ulig mere enkelt ud, omend jeg fandt den anden kode på: http://www.rgagnon.com/javadetails/java-0030.html

skriptet virker under alle omstændighere heller ikke og debuggeren melder nu efter din kode er sat ind om et ugyldigt tegn i linien
"nTop = (screen.height/2) - (nHeight/2)"
Mystisk, jefg har brug for at få kommaet fjernet og ikke erstattet med andet, da ewire's nye betalingssystem vil have beløbet i øre, fx 12300 i stedet for tidligere 123,00, på den anden side er jeg nød til at beholde kommaet langt hen ad vejen, så jeg kan vise kunderne en fornuftig pris, ikke at de har købt for DKK 12300 :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2009 - 13:45 #4
http://www.rgagnon.com er et web site med løsninger i Java.

Du programmerer i JavaScript.

Java != JavaScript
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2009 - 14:00 #5
som allerede fint forklaret så er der stor forskel på Java og JavaScript - det er noget nær kun de 4 bogstaver de har til fælles.

alle linier skal afsluttes med ; dvs dine linjer skal se sådan ud;

nLeft = (screen.width/2) - (nWidth/2);
nTop = (screen.height/2) - (nHeight/2);
Avatar billede p_svenning Nybegynder
28. maj 2009 - 10:01 #6
Tak for deltagelse, opgaven blev løst med linien:
price = price.replace(/,/, "");
Det fjernede kommaet, en tak til keysersoze for at bringe mig på sporet, jeg kan desværre ikke give dig point, da du ikke har skrevet som svar, men som kommentar.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2009 - 10:26 #7
det forhindrer dig ikke i at spørge efter et svar så spørgsmålet kan afsluttes korrekt - men da dette er for sent nu bliver du nødt til at oprette et nyt spm for at tildele point.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2009 - 21:04 #8
nå - men så vælger jeg at benytte ekspertens misbrug-funktion.
Avatar billede snowball Novice
02. juni 2009 - 11:08 #9
p_svenning: At en bruger ikke har lavet et indlæg som et "svar" er ikke nogen gyldig grund til slet ikke at uddele point til brugeren. I sådan en situation beder man blot brugeren om at lave et svar.

Såfremt det er meningen at "keysersoze" skal have point, så bedes du venligst oprette et nyt spørgsmål så pointene kan blive uddelt der. Opret spørgsmålet i samme kategori som dette og giv det titlen "Point til keysersoze". Skriv at du uddeler pointene på baggrund af dette spørgsmål - husk link. Til sidst skriver du så linket til det nye spørgsmål i dette spørgsmål så "keysersoze" ved hvor pointene bliver uddelt.

Snowball / Admin
Avatar billede p_svenning Nybegynder
25. juni 2009 - 10:41 #10
Hej Snowball, jeg har kommunikeret med keysersoze og givet ham point, alt skulle være ok nu... Beklager besværet, men jeg er ny i det her forum...
Avatar billede Sid L Praktikant
27. juni 2018 - 10:59 #11
You can refer below resource with good examples and explanation,

http://www.flowerbrackets.com/best-way-to-remove-single-character-from-string/