Avatar billede everclear Praktikant
26. maj 2009 - 20:02 Der er 6 kommentarer

Kald ActionScript metode fra C#

Jeg sidder med et lidt specielt problem. Jeg har en løsning bestående af:

1) Et .net (C#) website
2) En klient, der indeholder en Flash-fil (AS3)

Websitet kører på min webserver mens flashen kører på en anden maskine. Jeg har fulde rettigheder til begge maskiner.

Jeg har dog behov for at kunne kommunikere med en ActionScript metode i min flash via min C# og kan ikke lige få mit hovede omkring hvordan dette kan lade sig gøre. Har undersøgt mulighederne med en eventuel Webservice samt ExternalInterface i AS; men ikke lige noget jeg synes jeg kan se en løsning i.
Jeg bør pointere, at flashen IKKE afvikles i en browser og der derfor ikke er mulighed for brug af f.eks. javascript osv.

Dette er virkelig en gåde for mig, hvilket er problematisk, da jeg har brug for en løsning relativt hurtig :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2009 - 20:11 #1
AS3 kan bruge sockets, saa mest oplagt var vel at bruge det og saa lade din C# kode bruge den socket connection til at sende noget til client som faar client til at kalde den metode som du vil have kaldt.

Men det lyder lidt rodet.
Avatar billede everclear Praktikant
26. maj 2009 - 20:18 #2
Hej Arne;

Du har ret; det er en smule rodet, men din løsning lyder nu meget fornuftig:)

Jeg vil lige forsøge at kigge lidt på om det kan være en mulighed. Tak indtil videre:)
Avatar billede everclear Praktikant
04. juni 2009 - 12:11 #3
Hej Arne;

Jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage med sockets og kan såmænd sagtens få oprettet en forbindelse osv; men jeg er noget usikker på hvordan jeg får min actionscript til at lytte på når der er oprettet forbindelse. Forstå mig ret; den ønskede arbejdsgang skulle jo gerne være:

1) Opret socket-forbindelse til klienten fra C#
2) Klienten (flash) udfører et event når forbindelsen er oprettet
3) Forbindelsen lukkes

Noget du evt. kan kaste lidt lys over?:)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2009 - 02:28 #4
Jeg gætter på at du bliver nødt til at forbinde fra AS3 til C#.

Mne hvis du sætter en .onData på din socket i AS3 så burde den funktion blive kørt, når C# sender noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2009 - 02:32 #5
http://giantflyingsaucer.com/blog/?p=15

outliner noget kode (jeg ville nok have lavet C# koden noget anderledes).
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2009 - 22:36 #6
OK ?