Avatar billede ylwen Nybegynder
26. maj 2009 - 11:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

A page can have only one server-side Form tag

Jeg har en side med en tab control på. på en af tabsne vil jeg vise indholdet af en web user control. På web user controlen har jeg nogle gridviews. Når jeg trykker på en knap køres følgende funktion

Protected Function RenderGridView() As String
        Dim stringWrite As System.IO.StringWriter = New System.IO.StringWriter()
        Dim htmlWrite As System.Web.UI.HtmlTextWriter = New HtmlTextWriter(stringWrite)
        GridView1.RenderControl(htmlWrite)

        Return stringWrite.ToString()
    End Function

den returnere så gridview som tekst eller html, men når jeg kører den får jeg fejlen "A page can have only one server-side Form tag"

Hvis jeg laver siden uden at bruge webusercontrol er der ingen problemer.
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2009 - 15:57 #1
præcis hvornår opstår fejlen og hvad indeholde din markup-kode? når siden loades eller når du trykker på knappen?

som udgangspunkt lyder det som om at du har et form-tag både på din side og i din usercontrol og det må man ikke.
Avatar billede ylwen Nybegynder
27. maj 2009 - 09:15 #2
Det er også noget vrøvl jeg har fået skrevet...
Fejlen lyder på at der ikke er noget form tag:

"Kontrolelementet 'TabContainer1_TabPanel1_rekvi_GridView1' af typen 'GridView' skal placeres i en formularkode med runat=server."

Den anden fejl fik jeg da jeg forsøgte at sætte et ekstra formtag ind, beklager misforståelsen.

Min gridview kører og vises fint ved onload. Når jeg trykker på knappen og aktivere ovenstående funktion RenderGridView() opstår fejlen.
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2009 - 17:48 #3
hvad forsøger du på? For mig lyder det lidt som om du ikke skal rendere noget men bare loade/vise hvad der er nødvendigt?
Avatar billede ylwen Nybegynder
27. maj 2009 - 21:26 #4
Jeg forsøger at få omskrevet gridview1 til html så jeg kan indsætte det i en email. Det virker når jeg ikke bruger webusercontrol.
Avatar billede keysersoze Guru
07. juni 2009 - 14:39 #5
Det tør jeg ikke umiddelbart komme med et bud på desværre.
Avatar billede ylwen Nybegynder
08. juni 2009 - 09:11 #6
OK, jeg lukker tråden. Ellers tak for din hjælp.