Avatar billede madssch Nybegynder
25. maj 2009 - 13:28 Der er 1 løsning

xp_cmdshell permission denied?

Hej Eksperter,

Min virksomhed benytter Microsoft CRM. Jeg forsøger p.t. at skabe noget interaktion mellem dét og vores økonomisystem.

Jeg har åbnet CRM-databasen og oprettet en trigger under tabellen SalesOrderBase. Triggeren ser sådan ud:

SET ANSI_NULLS ON
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO

-- =============================================
-- Author: madssch
-- Create date: 19-05-2009
-- Description:    Synkronisér data med ERP
-- =============================================

ALTER TRIGGER [dbo].[trgSyncOrderErp] ON [dbo].[SalesOrderBase]
AFTER INSERT, UPDATE
AS
BEGIN

    DECLARE @UID varchar(100);

    SET NOCOUNT ON;
    SET @UID = CAST((SELECT SalesOrderId FROM inserted) AS varchar(100));

    EXECUTE AS USER = 'mscrm_user'
    EXEC('EXEC master..xp_cmdshell ''cscript d:\web\_mscrm\_vbs\sync_order_erp.vbs ' + @UID + '''');

END

Jeg forsøger at køre triggeren som "mscrm_user", da jeg ikke kan se, hvilket login selve CRM-systemet kører under.

Hvis jeg aktiverer triggeren gennem "New Query" kører alt som det skal.
Men når jeg i CRM-systemet forsøger at oprette en ordre, får jeg en fejl.

MSCRM er ikke specifik med en fejlmelding, men det er med stor sandsynlighed et spørgsmål om rettighed til at eksekvere xp_cmdshell. Eller..?

Jeg har som yderste instans forsøgt at gøre mscrm_user til sysadmin, men ligemeget hjælper det.

Kan nogen guide mig i den rigtige retning?

Jeg har gjort følgende:
- Aktiveret xp_cmdshell gennem Surface Manager
- Tilføjet mscrm_user til master-db'en og tilladt exec on xp_cmdshell
- Og altså sidst tilføjet mscrm_user til sysadmin-rollen

Jeg har læst om xp_sqlagent_proxy_account, men jeg kan 1) ikke få det til at virke og 2) den behøves vel ikke, hvis mscrm_user er sysadmin?

På forhånd tak.
Avatar billede madssch Nybegynder
25. maj 2009 - 13:49 #1
Hmmm... Pludselig virker det. Aner ikke hvad jeg gjorde/ikke gjorde...