Avatar billede BevarThemsen Nybegynder
25. maj 2009 - 13:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webcam med bluetooth

Jeg står og skal have lavet noget kameraovervågning i en fabrikshal og ville høre om det var muligt at sætte en form for bluetooth-sender på et almindeligt webcam med USB-stik som så sender signalet til en computer?

På forhånd tak.
Avatar billede m_soender Nybegynder
25. maj 2009 - 13:40 #1
Du kunne f.eks. gå efter et kamera med indbygget wlan. f.eks. det her fra axis http://www.axis.com/products/cam_207w/index.htm
Avatar billede BevarThemsen Nybegynder
25. maj 2009 - 14:53 #2
nu vil min chef ikke bekoste så mange penge på det så derfor at jeg gik efter et almindeligt webcam, hvis det kunne være muligt ..
Avatar billede m_soender Nybegynder
25. maj 2009 - 22:18 #3
Man kan også få et billigere webcam som f.eks. trendnet TN-TV-IP400W til små 1900,-

Du skal ikke bruge mange timer på at få noget bluetooth USB halløj til at spille sammen før end det vil have været billigere bare at købe et kamera med wireless modul fra starten.
Avatar billede tos Praktikant
29. december 2009 - 09:17 #4
m_soender: Vi har lige købt et Axis 207W, men kan ikke få det til at virke, så hvis du eller en anden kan hjælpe med at få det sat op, vil det være en stor hjælp
/Torben
Avatar billede m_soender Nybegynder
29. december 2009 - 12:06 #5
Jeg har ikke selv prøvet det kamera som i har købt, men jeg vil mene at det står rimelig godt beskrevet i deres manual for hvordan man skal få det op at køre http://www.axis.com/files/manuals/207W_wireless_setup.pdf

Hvis i bruger certifikater på jeres trådløse netværk kan det muligvis godt give problemer. Prøv lige at kig i manualen, og ellers bare drop en besked med hvor det er i strander.

/
Martin
Avatar billede tos Praktikant
29. december 2009 - 13:22 #6
Jeg læste manualen før jeg købte kameraet og det så let ud at konfigurere det, så det købte jeg, men det er ikke som i vejledningen (eller også gør jeg noget forkert).
Jeg har gjort følgende:
1. Sat kamera op og forbundet til det min router
2. Startet AXIS IP Utility og fundet kamera
3. Valgt Assign IP using serial number (sat til 192.168.1.4)
4. Åbnet IP'en i browseren... der er her det går galt.
Jeg kan godt åbne en side på IP'en men den ser ikke ud som i vejledningen: Der står der at man får en "Config Root Password" - og det får jeg ikke - kun et skærmbilleder der siger:

"This camera is a part of an Internet camera service and is used and managed from the service provider's web portal.
The links shown here are only functional for 5 minutes after the camera is started, and are only available if the camera does not connect correctly to the Internet service.
If the camera is not assigned an IP address automatically (via DHCP), it is possible to assign one manually, by clicking the 'Network Settings' link above.
The Server report can be used for troubleshooting purposes."

Jeg har prøvet at reset kamera, ændre IP, testet at kamera kunne ses fra min router....
Det virker kun i 5 minutter og så timer det ud og man skal logge ind - MEN jeg har jo ikke noget brugernavn og password!!

Hvordan kommer jeg til at kunne konfigurere kameraet?
Avatar billede m_soender Nybegynder
31. december 2009 - 11:23 #7
Jeg synes det lyder som om at det er en forkert firmware der er blevet hældt på det kamera. Har du mulighed for at hente en ny firmware og downloade til den.

Hvis du bliver oprettet som bruger ved Axis kan du hente en ny firmware, eller deres camera management software som også kan bruges til at opdatere firmwaren med.

Prøv at se om ikke det hjælper.

Godt nytår

/
Martin
Avatar billede tos Praktikant
31. december 2009 - 12:59 #8
jeg kan ikke uploade ny firmware - jeg har prøvet. Cam management sw giver en fejl hver gang jeg forsøger at gøre et eller andet ved kameraet (også upgrade af firmware).
Avatar billede m_soender Nybegynder
02. januar 2010 - 14:25 #9
Kunne mere se ud til at du har fået leveret et kamera med forkert firmware i fra starten. Hvis det er en custom firmware kan camera mangament softwaren ikke downloade firmware eller lave ændringer da det jo ikke længere er standard firmwaren.

Jeg synes du skal tage kontakt til din forhandler og gøre opmærksom på de problemer som du har, og bede ham om at lave en ombytning af dit webcam.

/
Martin
Avatar billede tos Praktikant
18. december 2012 - 08:56 #10
Det er et avhs kamera som betyder det skal bruge en ekstern udbyder til at hoste videoerne fx hos afspiltyven.dk