Avatar billede madschristensen Nybegynder
25. maj 2009 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af IIF og asterisk i query

Hejsa!

Er vist ved at være godt rusten...

Jeg kan ikke få dette til at virke i en query:

IIF(1=1;*;"Ikke Alle")

Jeg vil altså se ALLE poster hvis der ikke er valgt noget (i dette tilfælde i en combo).. Men jeg kan ikke liiige få det til at virke????

IIf([Forms]![Form]![Felt].[ListIndex]=-1;"*";[Forms]![form]![Felt])

NB - Jeg er klar over det kan løses på mange andre måder - men jeg vil helst gøre det i QBE...
Avatar billede jensen363 Forsker
25. maj 2009 - 11:46 #1
Like "*" & [Forms]![form]![Felt] & "*"
Avatar billede madschristensen Nybegynder
25. maj 2009 - 11:49 #2
Nåja - det gør man så således:

Like IIf([Forms]![Form]![Felt].[ListIndex]=-1;"*";[Forms]![form]![Felt])

;O))
Avatar billede madschristensen Nybegynder
25. maj 2009 - 11:51 #3
Jeps - bortset fra at jeg vil have alle hvis der ikke er valgt noget i Combo - men sporet var det rigtige!

Tak ;O))
Avatar billede jensen363 Forsker
25. maj 2009 - 11:59 #4
Takker for point :-)