Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 02:44 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg en link-side?

Hejsa
HVordan kan jeg lave en side, som f.eks. hedder: Links.asp
hvori alle links jeg har på mit websted er, så hvis jeg nu finder ud af et link der hedder \"files.asp\" skal laves om til \"download.asp\" så jeg ikke skal gå 120 sider igennem og rette linket \'manuelt\'
Er der nogen der lige kan hjælpe mig der?
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
09. juli 2001 - 03:13 #1
Hejsa !

Det er ret enkelt. Gem alle dine links i en database, og smid dem ud på din side derfra. En anden mulighed, og nok også simplere(men måske ikke brugbar) er at lave et lille vb program, der kan søge alle dine tekstfiler igennem efter en streng, og erstatte den med en ny. Altså en udvidet search and replace.

Kan det bruges ??

- kondi.koder :-)
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 03:31 #2
Vil du ikke lave sådan en database og en side, ligesom for at vise mig det?

og så sende det til mig?
Så skal du nok få point for det
Jeg kan kontaktes på:
ICQ: 49934163
Mail: Dipo@Christensen.dk
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
09. juli 2001 - 03:31 #3
læg dine links over i en fil og includer filen i alle sider så retter du den bare et sted!......

jeg er PHP\'er og ved ikke hvad include hedder i ASP med kig på html.dk...
Avatar billede otis Nybegynder
09. juli 2001 - 03:35 #4
<!--- #include\"fil.asp\" --> ?
Avatar billede otis Nybegynder
09. juli 2001 - 03:35 #5
<!--
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 03:37 #6
Jeg ved godt hvordan jeg laver en include fil, men ved ikke hvordan jeg skal lave linksene i den anden fil, f.eks. \"fil.asp\"
Man laver da ikke bare:
<a href=\"link.asp\">Link</a>
<a href=\"link2.asp\">Link2</a>

?
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
09. juli 2001 - 03:41 #7
jo dipo så kommer de frem på den anden side hvis det min bette ven o-piz.dk her skrev er korrekt,,,
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 03:46 #8
Jo, det ved jeg, men hvis jeg laver det, så kommer der alle de links frem, som jeg har skrevet i \"fil.asp\"
Jeg vil bare gerne have en af dem derinde...
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
09. juli 2001 - 03:58 #9
så skal du markerer hvilket af dem i filens include...

Sorry, her kan jeg ikke hjælpe dig! er PHP ved ikke helt how det funker i ASP

<Dark Nisse>
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 04:03 #10
Øv...er der ikke nogle andre der kan hjælpe mig med det please?

Avatar billede kondi.koder Nybegynder
09. juli 2001 - 04:14 #11
Hejsa !!

Brug forslaget med include filen, den havde jeg ikke tænkt på.
i den fil skal bare stå:

const microsoftdk = \"www.microsoft.dk\"
const eksperten = \"www.eksperten.dk\"

når du så skal indsætte et link til f.eks. eksperten, så skal du bare skrive

<A HREF=<%=eksperten%>>Eksperten - den fedeste side</A>

Got it :-)) ??

- kondi.koder
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 04:18 #12
Mange Tak
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 04:18 #13
Hvis du vil have point, skal du lige skrive et svar, og ikke et point
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 04:44 #14
Jeg mente ikke en kommentar :-)
Avatar billede francke Nybegynder
09. juli 2001 - 06:42 #15
Kan du ikke bare gøre som så? !! ;)http://www.eksperten.dk/info_link.phtml
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
09. juli 2001 - 08:42 #16
kondu.koder>> Du skal også lige have \"http://\" med ellers tror den bare du vil hen til http://www.ditsite.dk/www.eksperten.dk
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 13:12 #17
kondi.koder>>
Jeg har lige prøvet at lave det du sagde, men når jeg trykker på det link, som så bliver lavet, så går den tilbage til den mappe, som filen er i, f.eks.:
http://webadresse.dk/link_test.asp
går hen til:
http://webadresse.dk/

Hvad er der galt ?
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. juli 2001 - 00:02 #18
Brug FrontPage, den retter linkene når du omdøber filerne som der er link til :o)

/Claus
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
10. juli 2001 - 01:07 #19
Hejsa !!

Nå, men så må jeg jo hellere lige få svaret. Var ikke helt med på det du skrev i kommentaren, men hvis det claus foreslog ikke lige virkede, så sig lige til, så finder vi ud af det.

- kondi.koder
Avatar billede nordclc Nybegynder
20. juli 2001 - 08:20 #20
Det haster vist ikke!!!!