Avatar billede rotco Juniormester
23. maj 2009 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Egen server + Linie - Hvordan?

Hejsa..

Nu er jeg ret træt af mine evindelige problemer med hosts mm. og alle de serversider..

Hvordan kan jeg få min egen server, 100mbit linie, eller hvor meget man skal bruge og hvad ville sådan noget evt. koste..

I behøver ikke sige noget lignende "det vil blive dyrt" hehe :D Jeg så helst eksempler som 10.000 eller 15.000 eller bedre endnu... 5.000 *GG*

Mit host kører på 100mbit nu, og kører stabilt nok, men lad os antage at jeg har et filmsite med 8000 besøgende om dagen og den månedlige trafik er på over 3000 GB...

Nogle forslag mm.

takker.
Avatar billede justrace Novice
23. maj 2009 - 21:30 #1
Hvor mange samtidige brugere er nok det du skal se efter.

En så hurtig forbindelse er ikke noget der hænger prisskilt på, men noget der laves en individuel kontrakt på.

100 mbit download er nok ikke det sværeste, men derimod kan det være det med upload, og der er den du skal kigge efter.

Om en enkelt server kan klare det er så næste spørgsmål du skal have afklaret, eller om det ville være en fordel med flere.

En ting er sikkert, og det er der skal en hulens masse ram, og et hulens godt netkort der ikke render træt.

Hvem hoster din løsning nu?
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. maj 2009 - 12:23 #2
Du skal regne med at prisen vil ligge på omkring 1500-3000 kroner pr. måned inkl. fuld service hvor de laver alt for dig i england.

Og nogenlunde dobbelt pris i DK hvor det kun er hosting
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 22:44 #3
3000 GB/måned trafik bør kunne køre over en 100 Mbit (medmindre trafikken er meget skævt fordelt).

Som nævnt af de andre skal du nok kontakte et firma som specialiserer sig i den slags og få en sludder med dem omkring mulighederne.

Jeg gætter på at de også vil vide hvor i verden dine brugere er.
Avatar billede rotco Juniormester
04. august 2010 - 16:43 #4
De som vil have point for svar, skriver lige et svar.. Tak drenge/piger :) Ellers acceptere jeg selv
Avatar billede justrace Novice
04. august 2010 - 17:01 #5
Hmm, hvad fandt du ud af?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2010 - 17:05 #6
.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. august 2010 - 18:00 #7
svar