Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
23. maj 2009 - 05:27 Der er 4 kommentarer

Imagemaps (hotspot's) og javascript i ModalPopupExtender.

Kan overstående lade sig gører ?

Problemet består i, at jeg har 3 hotspot i et imagemap, 2 af dem skal linke til hver sin aspx side og den sidste til modalpopup via javascript.

Pt får jeg ikke den løsning som jeg tænker på. Udfaldet i IExploren 7, er således, at hvor henne jeg klikker på imagemappet, så kommer modalpopup'en til syne :-(

------------- relevant kode: start ----------------------
<script type="text/javascript">
  function showMpe1(index)
  {
  var modal = $find("mpLast");
  modal.show();
  }
</script>

<asp:ImageMap ID="Imm1" runat="server" Height="800px" Width="800px" ImageUrl="intro.png" EnableViewState="False">
<asp:CircleHotSpot Radius="100" X="220" Y="335" AlternateText="Bamse" NavigateUrl="/bamse/default.aspx" />
<asp:CircleHotSpot Radius="95" X="570" Y="335" AlternateText="Kylling" NavigateUrl="/kylling/default.aspx" />
<asp:CircleHotSpot Radius="100" X="400" Y="625" AlternateText="Login" NavigateUrl="java script:showMpe1(0);" />
</asp:ImageMap>

<asp:Panel ID="Pnl1" runat="server" CssClass="modalPopup" Style="display:none" Width="300px" Height="190" >
        ***************
</asp:Panel>

<cc1:ModalPopupExtender ID="Mpe1" runat="server"
TargetControlID="Imm1"
BehaviorID="mpLast"
PopupControlID="pnl1"
DropShadow="true"
CancelControlID="close" />

------------------- relevant kode: slut --------------------

Håber der sidder nogen som kan genneskude dette problem.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
23. maj 2009 - 15:30 #1
Virker den i FF og/eller Chrome?
Avatar billede sirius Nybegynder
23. maj 2009 - 15:48 #2
Kender ikke rigtig noget til ModalPopupExtender, men kan se at du sætter TargetControlID="Imm1". Hvad sker der hvis du fjerner den.
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
23. maj 2009 - 23:18 #3
#1 - I FF kan den linke til de forskellige sidder i hotspot og i resten af imagemap'et popper "panel'et" op (også ude for det side hot spot.

#2 - TargetControlID må ikke være tom. Ikke muligt at køre siden.
Avatar billede windcape Praktikant
24. maj 2009 - 09:31 #4
Har du overvejet at kigge på det relevante HTML output?

Det har jo ikke rigtig noget med C# eller ASP.NET at gøre.