Avatar billede alexanderan Nybegynder
22. maj 2009 - 21:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtrække en komma-seperaret liste fra en access-database sorteret efter navn og event-type

Hej alle kloge mennesker.

Jeg har et gevaldigt problem jeg indtil videre ikke har kunnet code mig ud af.

Jeg har en database hvor folk har meldt sig til forskellige konkurrencer. De konkurrencer ligger komma-seperaret og kan f.eks se sådan ud:
" Experts Hornpipe/Jig, Experts March/Strathspey/Reel, Unlevelled Scandinavian Tune "
" Beginners Slowair, Beginners March "

hvor de andre tabeller indeholder navn og anden data.

Men mit store spørgsmål er om det er muligt igennem asp og SQL at lave en forespørgsel der kan pille f.eks Beginners Slowair af de rækker hvor kun den er.
Og hvordan man får det til at se fornuftigt ud i ASP ?

Håber virkelig I kan hjælpe !
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2009 - 13:57 #1
Er ikke sikker på jeg har forstået dig korrekt, men hvis du har en komma fil som er genereret af et andet program, kan du linke til denne fil via databasen i stedet for at importere den, således at begge applikationer kan rette i filen samtidigt. Du kan så lave de SQL forespørgelser i ASP som du plejer med andre tabeller
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
25. maj 2009 - 11:27 #2
forstår jeg dig korrekt har du de tilmeldinger som brugeren vælger til at ligge kommasep. i en kolonne i din tabel - du kan søge i denne kolonne således:

konkurrence = "Experts March/Strathspey/Reel"

strSQL = "SELECT * from tabelnavn where kolonnenavn like '%"& konkurrence &"%'"
set rs = conn.execute(strSQL)
Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. maj 2009 - 00:15 #3
Dét der.. Det var simpelthen lige det jeg jeg skulle bruge, rigtig mange tak for det :)
Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. maj 2009 - 00:17 #4
Hvis du skriver et "svar" skal jeg sørge for du får dine point :)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
26. maj 2009 - 08:32 #5
hvis det var mig du mente der skulle lægge et svar - så har du det her ;-))