Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2009 - 10:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vise X men skrive Y i serveren?

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
Det skal være som dette den viser hello world, men skriver 127.1.1.0 i stringen
          /* RemoteConnection c1 = new RemoteConnection("127.1.1.0", "hello world");
            this.MyServerList.Items.Add(c1); */

*****************************************************************
            XmlDocument xd = new XmlDocument();
            if (File.Exists(fileName))

                try
                {
                    xd.Load(fileName);
                    foreach (XmlNode ipnode in xd.SelectNodes("//ip"))
                    {
                        if (ipnode.Attributes["overview"] != null)
                        {
                            this.MyServerList.Items.Add(ipnode.Attributes["overview"].Value);
                        }

                    //String[] servers = File.ReadAllLines(fileName);
                    //foreach (String server in servers)
                    //    this.MyServerList.Items.Add(server);
                }
                catch (Exception ex)
                {
                    MessageBox.Show(String.Format("The process failed: {0}", ex.ToString()));
                }

XML documentet
<ipoverview>
  <ip overview="11.111.111.111" description="server 1" />
  <ip overview="12.111.111.111" description="server 2" />
  <ip overview="12.111.111.112" description="server 3" />
</ipoverview>

Mit spørgsmål er, hvordan gør jeg det ved at hente det direkte fra mit xml dokument?
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2009 - 10:06 #1
Det skal bruges ved at jeg vælger den server jeg skal bruge udfra description og så connectter den via ip'en.

Jeg bruger en combobox til at vise serverene, som gemmer ip'erne bagved
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2009 - 10:19 #2
Fandt ud af det... Selvfølgelig efter jeg havde skrevet spørgsmålet :p
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 13:16 #3
test