Avatar billede tgv Nybegynder
21. maj 2009 - 22:18 Der er 1 kommentar

SSH port forwarding gennem 3 hosts

Hey alle, håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål:

Jeg har adgang til et netværk der ser således ud:

  SSH        SSH            SSH
PC ->  Server1  ->  Server2  ->  Server3
(ps. de ssh ting skal stå over pilene! :) )

Jeg vil så gerne kunne forbinde til PC(localhost:port) til server3:port

Dette burde kunne gøres ved SSH port forwarding - indtil videre beder gør jeg følgende (som dog ikke virker).

PC: start putty med tilføjet port tunneling og tilføjet at alt information til localhost:6112 skal gå til server1:65100 gennem server1. Tilsvarende i ssh sprog:

ssh -L 6112:localhost:65100 username@server1

Derefter fortsætter jeg inden i ssh sessionen med at skrive

ssh -L 65100:localhost:65101 username@server2
ssh -L 65101:localhost:24919 username@server3

Og på server 3 kører så den, lad os lige mail server jeg vil snakke med på port 24919. Jeg når prøvet at sende noget til port 6112 localhost på min (som er forwarded på router), så siger den bare connection refused. Nogen ideer?

mvh TGV

I denne ssh session, ssh'er jeg så ind på server 2
Avatar billede tgv Nybegynder
21. maj 2009 - 22:21 #1
I må meget undskylde de stavefejl - er lidt træt :)