Avatar billede maartiinn Nybegynder
21. maj 2009 - 17:47 Der er 5 kommentarer

formmail skal sende mig mail - begynder

Hej eksperter.
Jeg har en form her: www.fonzy.dk/bestil
og et simpelt php-script der indtil videre ser således ud:

<?php
$email = $_REQUEST['email'] ;
  $message = $_REQUEST['message'] ;

  mail( "fonzy@comxnet.dk", "Ny bestilling af maskine",
    $message, "From: $email" );
  header( "Location: http://www.fonzy.dk/takfordinbestilling.html" );

?>

Men hvad mangler jeg for at det sender mig en mail. Jeg skal vel sætte nogle smtp oplysninger(brugernavn, adgangskode) op men kan ikke finde ud af hvor?
Scriptet ser ud til at virke da det sender mig videre når der trykkes submit.
Jeg ved det er simpelt men vil gerne se det virke inden jeg laver det smartere.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede aners Nybegynder
21. maj 2009 - 17:51 #1
Windows/*nix platform?

Når du bliver redirected til takfordinbestilling.html, har du allerede kaldt mail(), og afsendelsen er gennemført. Der kan være mange grunde til at du rent faktisk ikke modtager e-mail'en.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2009 - 18:09 #2
Så vidt jeg ved, behøves ingen speciel konfiguration - PHP skulle meget gerne selv kunne finde ud af at sende mails med mail-funktionen.
Avatar billede maartiinn Nybegynder
21. maj 2009 - 18:16 #3
Sorry. Det er apache på debian
Avatar billede coderdk Praktikant
21. maj 2009 - 19:41 #4
Hvis du skal til at authenticate til din udgående mail, skal du nok have fat i SwiftMailer http://swiftmailer.org/ eller phpMailer http://phpmailer.codeworxtech.com/
Jeg vil anbefale at bruge en af dem under alle omstændigheder :)
Avatar billede dkfire Nybegynder
23. maj 2009 - 11:45 #5
Hvis det er din egen server skal du have sat sendmail op.
Det er et program som sender dine mails, det skulle meget gerne ligge på din linux server.

Hvis der er en webhost som du ligger dine sider hos, skal du ikke bekymre dig om det, det er gjort for dig, du kan rolig bare bruge mail().