Avatar billede Mathias48 Nybegynder
21. maj 2009 - 00:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

php i forespørgelse

Hej eksperten.dk

Jeg vil gerne vide om det overhoved kan lave sig gøre at lave en forespørgsel hvor den vælger en bestemt tabel ud fra en værdi, fx

<?php
$siden = "a";
require("db.php");
$mysql = mysql_query('select * from `$siden` order by dato desc');
$resultat = mysql_num_rows($mysql);
while ($row = mysql_fetch_array($mysql)){
echo "$row[dato]<br>";
echo "$row[tekst]<br>";
}
?>
Sådan som det er nu giver den en fejl pga. $siden, men hvad skal der til for at det kan lade sig gøre at den henter tabellen "a" uden en fejl?

og kan det overhoved lade sig gøre ?

MVh. Mathias
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. maj 2009 - 00:08 #1
$mysql = mysql_query("select * from `$siden` order by dato desc");
Avatar billede Mathias48 Nybegynder
21. maj 2009 - 00:16 #2
okay tak, synes jeg også at jeg havde prøvet med det virkede ikke :S men nu gør det :D:D tak for svar!