Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 18:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente indhold fra anden hjemmeside med ASP?

Hey...

Hvordan henter man indhold fra en anden hjemmeside med ASP classic?..

Jeg har set at man i PHP benytter "file_get_contents", men kan man gøre det i ASP?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 19:05 #1
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 08:49 #2
så man kan ikke uden komponent ? :)
Avatar billede softspot Forsker
25. maj 2009 - 09:07 #3
Tjooh, du kan bruge MSXML2.ServerXMLHTTP, som egentlig er en server-version af AJAX. Den skule gerne være standard på din server, hvis den altså kører Microsoft ASP 3.0...

Eksempel på læsning af en URL:

addr = "http://www.eksterntdomæne.dk/"
set objSvrXML = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
objSvrXML.open "get", addr, false
objSvrXML.send
indhold = objSvrXML.responseText

Så skulle du gerne have indholdet af den umiddelbare side i variablen indhold...