Avatar billede charlie2000 Nybegynder
20. maj 2009 - 15:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med listview selecteditem uden for vinduet.

Hejsa

Har lige brug for lidt ekspert hjælp :-)

Jeg har et lille program som lister en masse brugere ind i et listview med detail view som ligger oven på et panel.

jeg har en funktion som håndterer mousewheel så den vælger den næste på listen når der bliver scrollet ned af og den oven over den anden vej.. virker såment også helt fint :-)

Mit problem ligger så i at jeg kan scrolle videre så min selection ligger uden for formen fordi mit listview har en fastsat størrelse i forhold til hvor mange rækker der er og ligger på et panel der der mindre.

Den ligger på panelet sådan fordi jeg bruger panelets scrollbar til at scrolle med.. på den måde kan jeg så beholde min scroll position og opdatere indholdet i listviewet.

Spørgsmålet:

Hvordan kan jeg sørge for at den altid har den nederste selection i bunden og den øverste selection i toppen?

Håber det gav nogenlunde mening.

Glæder mig til at høre hvad i har af idér.
Avatar billede windcape Praktikant
22. maj 2009 - 15:20 #1
Det giver ikke særlig meget mening, og lyder somom at du har designet en elendig brugergrænseflade det ville være supertræls at bruge.

Hvorfor tilføjer du ikke bare en MouseEventHandler til ListBox.MouseWheel eventet, og så lader GUIen fungerer som normalt, samt ændre den valgte position i din event handler?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
25. maj 2009 - 13:42 #2
hehe

det fungere fuldstændig ligesom en almindelig listview. lige pånær den med scroll hjulet.

problemet er at brugeren gerne ville kunne bruge hjulet på musen til at vælge, uafhengigt af placeringen af scrollbar.

Her var dette det letteste at gøre uden at gå ind og styre positionen af scroolbaren.

Jeg har forresten også selv fundet løsningen på mit lille problem.

Så.. tak for input.