Avatar billede cmol Nybegynder
20. maj 2009 - 14:42 Der er 10 kommentarer

Problem med sticky footer CSS

Hej

Jeg er så småt i gang med et nyt design, og troede egentligt jeg havde fået lavet en sticky footer, men det viser sig ikke at være sagen.

Sitet: http://lensboel.dk/dev

Mit problem er at når der kommer mere tekst, end hvad der kan stå på siden uden scroll, så bliver min footer ved bunden af den originale sidevisning.
Eksempel ses her: http://lensboel.dk/dev/?count=4

Min css er her: http://lensboel.dk/dev/style-green.css

Nogen der har gode idéer?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 14:47 #1
Lav en div med scroll :)

Eller skriv dit css om, du mangler en del. hvis du gerne vil lave det uden div med scroll ville jeg sætte mit bg billede i bunden laven selv BG samme farve som top af billede.

brug jpg eller gif ;)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 14:50 #2
Husk repeat:no repeat :)
Avatar billede cmol Nybegynder
20. maj 2009 - 16:09 #3
Altså div med scroll er umiddelbart ikke pænt.

Jeg har siddet og kikket lidt rundt på nettet, og fundet nogen guides til det, men de placere allesammen footeren nedenunder (cord. y) teksten, og min skal ligge under (cord. z) teksten.

Det med at sætte det i bunden er faktisk også sådan jeg gør. Problemet er jo bare at min div.foot ikke holder sig til bunden af siden, men til bunden af startskærmen.

Hvis jeg ikke laver background-repeat: repeat-x; så bliver min footer kun 50px bred, men er det det nu mener?

Og hvorfor ikke png?

:)
Avatar billede jokkejensen Novice
20. maj 2009 - 16:16 #4
smid den ind i #main, og giv #main padding-bottom der svarer til højde på footeren.

/J
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 18:58 #5
Sådan der jokke :))
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 19:00 #6
Er du ikke helt skrap finder du sikker det her godt ?

http://www.dynamicdrive.com/style/layouts/item/css-fixed-layout-21-fixed-fixed/
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 19:01 #7
Avatar billede cmol Nybegynder
20. maj 2009 - 22:38 #8
JokkeJensen:
Det hjælper jo bare ikke når jeg skal have footeren til at ligge under en eventuel tekst, og ikke efter.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
22. maj 2009 - 07:45 #9
Fandt du frem til noget ?
Avatar billede cmol Nybegynder
22. maj 2009 - 09:37 #10
Jeg endte med at redesigne det hele. Det giver så bare problemet, at min footer ikke kan ligge under (cord. z) teksten, men så må jeg jo bare smide noget andet derned for at det giver mening :)