Avatar billede mrnbm Nybegynder
20. maj 2009 - 13:59 Der er 3 kommentarer

Logo På alle billeder?

Hej..
Er det muligt at få sat det samme logo på alle ens billeder, uden man skal ind i photoshop og sætte det ind på hver enkelt?

Og hvis der er nogen der er klar på at være med til at designe vores nye logo som skal ligne det her:
http://img35.imageshack.us/img35/2253/getattachmentvxs.jpg

Det er et G Med et C indeni.. Så kontakt mig på mrnbm@hotmail.com
Avatar billede 4v3nger Nybegynder
20. maj 2009 - 14:14 #1
du kan gøre det f.eks. via php...
eks. http://www.sitepoint.com/article/watermark-images-php/
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2009 - 14:14 #2
Du skal ind i et eller andet program, f.eks. photoshop og jeg mener også at irfanview kan det samme.

Du behøver dog ikke gøre det manuelt med hvert billed, det kan scriptes så du gennemføre processen som et batch job der placerer logo på alle billeder i en mappe

Fordelen ved f.eks. at bruge digimark og photoshop er at så er logoet også et digitalt vandmærke, der betyder at man altid kan finde tilbage til dig hvis billeder stjæles og bruges andre steder. Digimark er indbygger i photoshop og kan bruges i batchjobs
Avatar billede p_svenning Nybegynder
20. maj 2009 - 15:08 #3
Jep

Du laver dit logo med transparent background, i Photoshop optager du en "action", eller laver en "droplet" hvor du kopierer billedfilen med logoet og paster det ind i dit billede i den position du ønsker. Du skal formodentlig arbejde lidt med logo billedet for at få placeringen rigtig i alle billederne, derimod hvis alle billederne du ønsker logoet i er samme størrelse, så er det en smal sag.
Herefter dropper du alle dine billeder på din droplet, eller kører din action fra menuen vinduet "file browser" "automate" på alle billederne i mappen, se http://www.rimba-lingeri.dk. alle billederne der fik mit logo på den måde.

Hygge